Misverstand met facturatiedienst

Algemene onderwerpen over Telenet.
Problemen en ervaringen met de Telenet administratie en facturatie

Misverstand met facturatiedienst

Berichtdoor Willebroek op 29 Mei 2012 17:01

Ik ben al 2 jaar lid bij Telenet en was tot over enkele maanden geleden een tevreden klant.
2 jaar geleden werd ik klant bij hen en de factuur stond op mijn broers naam (ik betaalde wel de facturen)
We hadden alleen een onbeperke internetabo,na een paar maanden heb ik dit op mijn naam gezet omdat mijn ex werkgever tussenkwam in de kosten.
In november zijn we echter verhuisd naar een andere appartement in Willebroek.
Mijn broer belde hen op met de melding dat we gingen verhuizen en deze keer behalve internet ook tv van telent wilden bijpakken.
Installateur deed het nodige wij tevreden.
een paar weken erna kreeg ik mijn factuur en merkte ik dat het factuur op de naam van mijn broer stond/
Ik belde en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die beweerde dat ze dat in orde ging brengen,ik profiteerde van de gelegenheid om een voetbalabon erbij te nemen.
Toen bij de volgende faktuur de naam nog niet veranderd was werd ik ongerust, weer bellen.
Ik kreeg toen een jongeman aan de lijn die beweerde dat het oude nog niet afgesloten was maar beloofde dat als ik een formulier invulde alles vlekkeloos ging afgehandeld worden.
zo gezegd zo gedaan,alles netjes ingevuld en teruggestuurd
2 maanden geleden kreeg ik echter een brief van de incassoburo dat ik 269 euro moet betalen (periode november tot februari)
Ik heb hen bewijzen gestuurd van het feit dat niet mijn broer maar ik de rekeningen betaal (doe alles via homebanking,kopie van mijn bankkaart)
De vorige woning was bovendien onbewoond dus ze kunnen makkelijk zien dat er geen verbruik was.
Het ergste is dat ze de fout bij mij leggen en zeggen dat ik het vergeten ben op te zeggen terwijl we aan de telefoon duidelijk hebben aangegeven dat het over een verhuis ging en daarna verschillende keren hebben gebeld om hun fout proberen recht te zetten.
Ik ben tevreden over hun diensten maar denk er ernstig over na om alles op te zeggen want voel me genaaid.
Weet iemand hoe je dit het beste kan aanpakken want als ik niet binnen de 8 dagen betaal komt de incassoburo (deurwaarder) langs.
Willebroek
Pas aangesloten op het internet

Re: Misverstand met facturatiedienst

Berichtdoor Dima_2005 op 29 Mei 2012 17:34

Nu, een incassobureau die langskomt zou me verwonderen. (en je zou er eigenlijk geen schrik van moeten hebben)
Ik hoop dat Charlotte het oppikt, anders zou ik aanraden om zelfs de ombudsman telecom in te schakelen indien ze niet willen luisteren.

(heb Charlotte verwittigd via Twitter, hopelijk merkt ze het op)
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Telenet King (Samsung Galaxy S3) Speedtest: http://bit.ly/1jNQOF7
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Charlotte op 31 Mei 2012 12:08

Willebroek,

Ik zou graag je dossier eens nakijken en je meer informatie geven. Kun je mij in een PB de nodige klantgegevens en adresgegevens doorgeven?
Vragen in verband met Telenet? Bezoek Telenet Klantenservice.
Je abonnement beheren of je aanrekeningen online bekijken? Bezoek Mijn Telenet.
Wil je me een privébericht sturen? Lees dan ajb eerst dit topic.
Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Berichtdoor drone op 31 Mei 2012 18:22

een incassobureau (of een deurwaarder die in die hoedanigheid optreed) heeft in belgie geen enkele juridische macht.

zij kunnen dan ook geen maatregelen tegen u treffen, nog bent u verplicht deze binnen te laten.

als telenet iets beweerd (zoals de fout bij u zou liggen), dan dienen zij dit te bewijzen onder artikel 870 van het gerechtelijk wetboek:

Art.870.Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.”(Gerechtelijk Wetboek)
drone
Leecher

Berichtdoor Nonkie op 01 Jun 2012 18:17

drone schreef:een incassobureau (of een deurwaarder die in die hoedanigheid optreed) heeft in belgie geen enkele juridische macht.zij kunnen dan ook geen maatregelen tegen u treffen, nog bent u verplicht deze binnen te laten.

Een incassobureau zal nooit bij een "wanbetaler" langs gaan, dat is voor de deurwaarder.
Een incassobureau kan wel verdere stappen ondernemen indien een betaling uitblijft.
Afbeelding
Nonkie
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor drone op 01 Jun 2012 19:21

Nonkie schreef:
drone schreef:een incassobureau (of een deurwaarder die in die hoedanigheid optreed) heeft in belgie geen enkele juridische macht.zij kunnen dan ook geen maatregelen tegen u treffen, nog bent u verplicht deze binnen te laten.

Een incassobureau zal nooit bij een "wanbetaler" langs gaan, dat is voor de deurwaarder.
Een incassobureau kan wel verdere stappen ondernemen indien een betaling uitblijft.

een incasso kan en mag dat bij iemand langs gaan, zolang ze zich aan bepaalde regels houden, wat niet altijd het geval is.

als een deurwaarder in de hoedanigheid van incasso bij iemand langs gaat, dient hij zich aan dezelfde regels te houden als dat van een normaal incasso

een incassobureau kan alleen maar verdere stappen ondernemen als zij de schuld overkopen, maar dan nog staan zij juridisch heel zwak daar zij in 99,9% van de gevallen niet de originele schuldeiser zijn.
drone
Leecher

Terug naar Facturatie, Administratie en Algemeen