Foto sharing websites

Is het gras veel groener aan de overkant? Of hebben andere providers ook hun problemen? Ook voor het melden van nieuwe Internetfenomenen en -technieken bent u hier op de juiste plaats.

Foto sharing websites

Berichtdoor PeGe op 15 Aug 2009 11:16

Ik ben op zoek naar de meest ideale foto sharing web-based service.
Tot nu toe gebruikte ik Bubbleshare, omdat die redelijk onafhankelijk was en, naar mijn noden, de meest ideale service aanbood.
Gisteren kwam echter het bericht dat de site down gaat vanaf 15 nov; er kunnen nu al geen foto's meer ge-upload worden.
Blijkbaar heeft Disney Online de firma achter bubbleshare ophekocht en jawel .. 2 maand later is het ermee gedaan.

Wat me aansprak aan Bubbleshare was:

* Onbeperkt upload volume; zowel aantal als bestandsgrootte (resolutie)
    * mogelijkheid om alle foto's uit een album in hoge resolutie te downloaden in een zip bestand (ideale voor online back-ups)
    * Correct privacy en copyright mechanisme
    * Je contacten hebben geen account nodig om de foto's online te bekijken en te downloaden (ook in high res)
    * Automatische creatie van fraaie Flash animatie voor op blog sites (links naar facebook ..)
    * Geen spam of te opdringerige adds voor foto-producten.
    * Eenvoudig, snel, fraai, Gratis,...

het grootste nadeel is natuurlijk dat Bubbleshare economisch niet sterk genoeg stond en dat hun back-up dus niet gegarandeerd is wat nu dus blijkt ... nachtenlange upload's down the drain. In mijn geval schat ik zo'n 10 GB die ik dus ergens anders online wil back-uppen, wat dankzij TN opnieuw wekenlang zal duren.
Ik heb even rondgezocht naar alternatieven en dan kom je natuurlijk op de Flickr's, Picasa en Photobucket terecht.
Ik heb echter geen zin om alle voorwaarden en specificiteiten uit te pluizen .. vandaar mijn vraag:

Welke online foto sharing (en back-up) websites vinden jullie ideaal ?
<END OF POST>
maar hoe begon het ?
PeGe
Chatter

Re: Foto sharing websites

Berichtdoor Amedee op 22 Aug 2009 17:20

Ik gebruik Flickr (gratis account), en de meeste van mijn kennissen (waaronder enkele professionele (pers-, concert-)fotografen en fotobloggers) maken daar ook gebruik van, met een professionele (betalende) account.
Ik overweeg om op termijn ook een betalende account te nemen bij Flickr.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Terug naar Providers & internet algemeen