USA blokkeert e-mails TN

Is het gras veel groener aan de overkant? Of hebben andere providers ook hun problemen? Ook voor het melden van nieuwe Internetfenomenen en -technieken bent u hier op de juiste plaats.

USA blokkeert e-mails TN

Berichtdoor Elveka op 29 Mrt 2008 12:54

Sedert enkele maanden slagen wij er niet meer in e-mails te versturen naar enkele correspondenten in de USA. Grote of kleine berichten, met of zonder attachments, alles wordt daar tegengehouden als spam ! Enkele uren (of dagen) later krijgen wij één of meerdere berichten van "Undelivered Mail Returned To Sender" met foutmeldingen als :
xxxxxxxxx@comcast.net>: delivery temporarily suspended: host
mx2.comcast.net[76.96.30.116] refused to talk to me: 554
IMTA24.emeryville.ca.mail.comcast.net comcast 195.130.132.36 Comcast BL004
Blocked for spam. Please see
http://www.comcast.net/help/faq/index.j ... olicy18628

en
xxxxxxxxx@sbcglobal.net>: host sbcmx6.prodigy.net[207.115.36.20] said: 553
5.3.0 nlpi003,DNSBL:521< 195.130.132.36
>_is_blocked.__See_http://www.att.net/bls_rbl/_for_information. (in reply
to MAIL FROM command)

(de namen van de correspondenten heb ik hier met xxxxxxxx overschreven)

TN adviseert:
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

Mijn correspondenten hebben navraag gedaan bij hun respectievelijke helpdesks, en daar zou "alles OK zijn" (?). Op de links van Comcast.net en SBCGlobal.net staat dat TN een aanvraag moet indienen om de server te unblocken. Daarom heb ik deze foutberichten ook reeds doorgestuurd naar de Postmaster van TN, echter zonder enige reactie. Dan eveneens naar de Online-Support, met telkens een beleefde (?) bevestiging met referentienummer, maar verder ook zonder antwoord !

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ?
Wat kan ik verder doen ??

mvg, Luc
Elveka
Pas aangesloten op het internet

Re: USA blokkeert e-mails TN

Berichtdoor bisebaer op 29 Mrt 2008 14:00

Ik heb hier een gelijkaardige ervaring, en mijn (voorlopige?) oplossing bestaat erin een gmail-adres aan te maken en via dat adres naar de USA te sturen. 't Is wel serieus vervelend natuurlijk ... :(
bisebaer
Chatter

Berichtdoor Special_K op 29 Mrt 2008 14:15

Elveka schreef:Sedert enkele maanden slagen wij er niet meer in e-mails te versturen naar enkele correspondenten in de USA.

Het enige wat je momenteel kan doen is je mails bv vanaf een gmail account versturen.
Hopelijk leest Charlotte mee en kan hier in de toekomst iets aan gedaan worden.
Voor zakelijk gebruik kan je trouwens beter een op een domeinnaam gebaseerd e-mailadres gebruiken. Zo ben je helemaal niet meer afhankelijk van je provider.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Special_K
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor Charlotte op 29 Mrt 2008 14:43

Ik zal maandag eens informeren wat hier aan te doen valt. Nog mensen die dit voorhebben met dezelfde of andere providers?
Vragen in verband met Telenet? Bezoek Telenet Klantenservice.
Je abonnement beheren of je aanrekeningen online bekijken? Bezoek Mijn Telenet.
Wil je me een privébericht sturen? Lees dan ajb eerst dit topic.
Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Berichtdoor krisse5844 op 29 Mrt 2008 15:22

Special_K schreef:
Elveka schreef:Sedert enkele maanden slagen wij er niet meer in e-mails te versturen naar enkele correspondenten in de USA.

Het enige wat je momenteel kan doen is je mails bv vanaf een gmail account versturen.
Hopelijk leest Charlotte mee en kan hier in de toekomst iets aan gedaan worden.
Voor zakelijk gebruik kan je trouwens beter een op een domeinnaam gebaseerd e-mailadres gebruiken. Zo ben je helemaal niet meer afhankelijk van je provider.

Lol , telenet biedt vet betalende services aan ... ( zoals ze zelf zeggen hele dagen , voor service betaal je ) Dan is het ook maar normaal dat uw @telenet / @pandora email naar behoren werkt !
Zelf andere email services gebruiken vindt ik niet kunnen , om toch maar een emailtje te kunnen zenden naar provider x , die telenet emails blocked op hun servers ...

Telenet is de boosdoener , dus moeten zij maar zoeken om oplossingen en niet de klant !
krisse5844
KiloKopieerder

Berichtdoor Charlotte op 29 Mrt 2008 15:37

krisse5844 schreef:Telenet is de boosdoener

Verklaar je nader. Het zijn toch die Amerikaanse providers die de Telenet mailserver (of domein) blokkeren, niet andersom. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Berichtdoor crackjack op 29 Mrt 2008 16:12

hmm de Telenet server stond geblacklist bij mail-abuse.com: http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/looku ... 130.132.36

Ik heb de remove aangevraagd en dat zou moeten gelukt zijn
Het zal waarschijnlijk wel even duren vooraleer het terug werkt
Kan je nogmaals proberen?
crackjack
GigaGoochelaar

Berichtdoor Elveka op 29 Mrt 2008 16:27

Hahaa, een berichtje op dit forum maakt inderdaad reacties los !
Bedankt iedereen :wink: ... en nu afwachten of en wanneer het terug werkt !

mvg, Luc
Elveka

Berichtdoor krisse5844 op 29 Mrt 2008 18:52

Charlotte schreef:

Verklaar je nader. Het zijn toch die Amerikaanse providers die de Telenet mailserver (of domein) blokkeren, niet andersom. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Ja maar als je andere mailservices al zou moeten gaan inschakelen ( dus oplossingen gaat zoeken als klant ) , vindt ik dat een probleem voor telenet ja en niet voor de klant ...

Dus als morgen je 3/4 van de sites niet meer kan bekijken als telenet klant , gade dan ook zomaar zonder boe of ba naar belgcom / dommel /... / om wel weer te kunnen surfen ?
krisse5844
KiloKopieerder

Berichtdoor iko_0ike op 29 Mrt 2008 19:31

Charlotte schreef:

het is niet de amerikaanse ips's die spam sturen.
telenet moet maar eens kontakt opnemen mety die isp's en zodoende de spammer traceren.
iko_0ike
MegaMailer

Berichtdoor JurGradi op 30 Mrt 2008 11:29

Anderzijds is het misschien wel overdreven van die amerikaanse ISP's om een gans domein te blocken.

Je moet daarbij in het achterhoofd houden dat de USA met verre voorsprong de grootste spammers ter wereld zijn. Zo maar eventjes een factor 3 meer dan de nummer 2 op de lijst, China.
http://www.spamhaus.org/statistics/countries.lasso

Moeten we dan concluderen dat al die USA ISP's elkaar ook blocken? En dat de mensen ginder amper emails naar elkaar kunnen sturen als ze niet bij dezelfde ISP zitten.
Of moeten we concluderen dat TN in dit geval geblocked wordt omdat ... ze niet in de USA zitten?

In het kort, een beetje typisch amerikaans en ook hypocriet gedrag vanwege de amerikaanse ISP's.
Spijtig dat TN, wij en de amerikaanse correspondenten daar de dupe van zijn.
JurGradi
Chatter

Berichtdoor MajorWinters op 30 Mrt 2008 13:26

AT&T users over the last week started noticing that they were receiving significantly less spam in their inboxes thanks to a new spam filter. They then started noticing they were receiving significantly less mail, too. Users say that AT&T techs appear to be aware of the problem. We've fired off an inquiry to AT&T for an official explanation.

Yesterday we noted that AT&T's spam filters have been getting a little aggressive, eliminating legit e-mail alongside spam. AT&T tells us mail delivery was impacted due to "an unexpected error" that occurred during a maintenance update. "The impact was on a small percentage of messages compared to the overall e-mail volume," AT&T's Jenny Parker tells us. "AT&T quickly realized this error and began immediate efforts to restore e-mail delivery to normal conditions."

http://www.dslreports.com/overview?v=p&s=d&p=w
Dit was wel al op 26 Maart opgelost normaal en verklaard ook niet echt waarom andere ISP's buiten sbcglobal (AT&T) mail blokken.
Gebruikers-avatar
MajorWinters
Leecher

Berichtdoor Elveka op 31 Mrt 2008 08:15

Even terug naar het begin van deze topic : maandagmorgen ... en zo te zien geen beterschap :( .
Zowel zaterdag als zondag enkele e-mailtjes gestuurd, (voorlopig ?) geen foutmelding ontvangen maar ook mijn correspondent heeft nog niets gezien !
Misschien moeten we de nieuwe werkweek afwachten ... we wachten trouwens al zo lang !

Overigens een goeie morgen iedereen,
Luc
Elveka

Berichtdoor Elveka op 31 Mrt 2008 15:37

Sorry Amedee, dit was zeker niet mijn bedoeling ... ik heb trouwens geschreven dat we waarschijnlijk moeten wachten op de nieuwe werkweek !
Ik wou in eerste instantie laten weten dat er (voorlopig) geen foutmeldingen meer binnenkomen - maw. dat er is wel iets aan het gebeuren is !
Wordt vervolgd :wink:
Elveka

Berichtdoor ljd op 31 Mrt 2008 15:49

Comcast is echt een bedrieglijke ISP
ljd
MegaMailer

Berichtdoor Elveka op 31 Mrt 2008 16:21

En als het goed is mag het ook gezegd worden !
Klaarblijkelijk heeft Charlotte een heel goed woordje voor ons gedaan :wink:

Zonet heeft de helpdesk van TN gebeld om te melden dat er aan het probleem gewerkt wordt.
Hopelijk zullen tegen overmorgen alle problemen opgelost zijn !

Wordt vervolgd .....
Bedankt voor de hulp, Luc
Elveka

Berichtdoor Elveka op 03 Apr 2008 21:38

Spijts interventie van Charlotte, te vroeg victorie gekraaid ! 8O

De medewerker van TN beloofde mij tegen woensdag (eergisteren dus) beterschap, maar helaas, zowel gisteren als vandaag worden onze e-mails naar de USA nog steeds geblokkeerd ! Op de e-mails naar SBCGlobal.net komt bijna onmiddellijk reactie, van Comcast.net krijg ik pas na 48 uur de melding van "undelivered".

Voor de zoveelste keer heb ik dit gemeld aan de helpdesk van TN en ik ben benieuwd wanneer hierop reactie komt.
Elveka

Berichtdoor Charlotte op 04 Apr 2008 11:01

Het laatste dat ik van m'n collega's heb gehoord is dat men op de hoogte is, maar dat men er nog steeds mee bezig is.
Het probleem is dat die andere providers een beetje moeten meewerken: het laatste woord mbt de ophef van de blokkering ligt nog steeds bij hen.
Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Berichtdoor Elveka op 04 Apr 2008 16:27

Ik heb het gevoel dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden ...

Mijn correspondent in de USA heeft zopas (= deze namiddag onze tijd) met de helpdesk van Comcast getelefoneerd en die beweren dat er van Telenet nog geen aanvraag tot "unblocken" voorligt !?!?!?

Zo kunnen ze ons nog lang bezighouden natuurlijk !
Elveka

Berichtdoor Elveka op 15 Apr 2008 20:57

Vandaag heeft een vriendelijke jongeman van TN opgebeld om te informeren of het probleem nu eindelijk opgelost is !
Omdat dit helaas nog steeds niet het geval is heeft hij de moeite gedaan om eens na te gaan hoe de zaken er in feite voorstaan en hij heeft mij een tweede maal teruggebeld.

Blijkt dat TN de laatste weken verschillende malen (tot 2 maal per week) een aanvraag heeft ingediend bij de amerikaanse providers om terug op de white list geplaatst te worden. Enkele keren zou dat ook gebeurd zijn, maar prompt begint één of andere hardleerse halvegare onmiddellijk terug spam te versturen naar oa. deze providers met als gevolg dat de TN-server binnen de kortste keren terug op de black list staat !!!

Vraag is : wat kunnen we hier aan doen ? Heeft TN mogelijkheden om die spammers te verhinderen van de servers gebruik te maken ?

Het lijkt hier het verhaal van de muis en de olifant : vergeleken met de amerikaanse mastodonten is TN maar een klein providerke dat weinig in de pap te brokken heeft, en het ziet er naar uit dat we het grote geweld lijdzaam moeten ondergaan ! :cry:

Nog één vraag blijft me extra dwars zitten : hoe komt het dat ik nog steeds geen officiële reactie van de TN-helpdesk heb ontvangen ?
Als klant mag je dit wel verwachten dacht ik !
Elveka

Berichtdoor Bas232 op 15 Apr 2008 21:11

Elveka,

Je kan proberen wat je wilt, maar Comcast is een zeer slechte ISP.
Ik heb kennissen op dat netwerk en Comcast filtert/blokkeert naar eigen goesting.
Om in die provider enige beweging te krijg moet je zo ongeveer een proces aanspannen.
Telenet kan hier niets aan doen, het probleem is NIET Telenet maar Comcast.

Wil je het opgelost zien, vraag dan die persoon die je wilt bereiken om een http://www.gmail.com account te nemen en je probleem is weg.
Trouwens het is niet alleen Comcast die het doet, Hotmail en Livemail van Microsoft doen precies hetzelfde (in geval van forum-mail) en je kan er niets tegen doen.

Ofwel neemt die persoon op Comcast een gmail account oftewel moet hij/zij eens flink tegen de deur van Comcast trappen, maar die trekken zich gewoonlijk nergens iets van aan.
Comcast is een monopolist daar en veel mensen kunnen niet anders dan Comcast te nemen als ISP met alle gevolgen van dien.

Hier op Google, heb je iets te lezen: http://www.google.be/search?hl=nl&q=Com ... %7Clang_nl
Bas232
MegaMailer

Berichtdoor Bas232 op 15 Apr 2008 21:24

Amedee, dat is niet zo eenvoudig als je denkt.
Telenet heeft duizenden en duizenden klanten, veel klanten hebben Spyware of Virussen op hun machines staan, geloof me, de hoeveelheid besmette machines is een plaag.
Het vervelende is dat veel van die machines gebruikt worden door spammers als een zombie in een botnet zonder dat de gebruiker er iets van merkt.
Die lui zijn zo slim dat ze vaak maar een paar mailtjes via 1 machine verzenden en vervolgens de volgende nemen, zulke kleine hoeveelheden zijn niet gemakkelijk te detecteren.
Lees dit maar eens en huiver: http://www.usatoday.com/tech/news/compu ... imps_x.htm

Het is een oud artikel, maar het probleem wordt met de dag erger.
Elke provider heeft van die clients op zijn netwerk hangen, en het zijn veelal de onwetende gebruiker die spammers een handje helpen internet te misbruiken.

Zou iedereen eens Search & Destroy af en toe op zijn PC draaien, dan zou het probleem rap afnemen, meer dan dat programma heb je meestal niet nodig om van de grootste rommel af te komen.
(Link naar die software: http://www.safer-networking.org/nl/index.html)
Bas232
MegaMailer

Berichtdoor Charlez op 27 Apr 2008 23:41

Problemen zijn er nog steeds blijkbaar. Nu met Canada.
Krijg hier deze melding

delivery temporarily suspended: host
idcmail-mx1so.cg.shawcable.net[24.71.223.11] refused to talk to me: 554
Your IP is presently being blocked, Please call your ISP for assistance.
Charlez
Surfer

Berichtdoor Bas232 op 28 Apr 2008 11:28

Blijkbaar staat you IP of die van je provider op een zwarte lijst.
Mail anders via Google-mail, zie of dat wel gaat.
Bas232
MegaMailer

Volgende

Terug naar Providers & internet algemeen