HD Digicorder werkt niet meer

Discussie over analoge en digitale TV via de kabel

HD Digicorder werkt niet meer

Berichtdoor Rum@NoV op 04 Okt 2008 16:30

Probleem met de HD Digicorder. Ik kan er niets meer mee aanvangen, geen beeld, niets noppes. Gisterenavond werkt hij nog gewoon (afgezien van 5 à 6 "chrashes per dag die we sinds enkele weken hebben).

Op het schermpje komt steeds:

3-AD
2-BD
1-FF
0-FC

Telenet Helpdesk gecontacteerd en we hebben de digicorder proberen resetten naar fabrieksinstellingen (stekker uit voor 1 minuut en dan knop "back" ingedrukt houden en de stekker weer insteken).

Normaal gezien zou er dan vanalles op het schermpje moeten komen, maar bij ons brand er enkel een oranje lampje en komt er niets op het scherm. De vriendelijke jongeman van de helpdesk raadde mij dan ook aan ons exemplaar te gaan omruilen bij Audivision te Mechelen.

Nu enkele vraagjes:
- Waarom moeten wij die gaan omwisselen en kan er geen kostenloze technieker langskomen? Het is toch eigendom van Telenet en zij moeten dus maar zien dat hun apparatuur naar behoren werkt?
- We zouden al onze opgenomen films en programma's kwijt zijn als we de DC laten omruilen. Kan ik hier een vergoeding voor krijgen omdat er toch enkele programma's en films op de DC staan die ik nog wil bekijken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Rum@NoV
Leecher

Re: HD Digicorder werkt niet meer

Berichtdoor ava op 04 Okt 2008 17:02

Rum@NoV schreef:3-AD
2-BD
1-FF
0-FC

Lijkt op een software download.

Waarom er geen (gratis) technieker kan komen? Sjah. Omdat de techniekers zelf door hun voorraad HD Digicorders zitten denk ik dankzij de lancering van die shakes. Dat Telenetcenter in Mechelen kan toch zo ver niet zijn? En wees blij dat je geen dag verlof moet nemen om te wachten op die tech.
ava
GigaGoochelaar

Berichtdoor adizal32 op 28 Okt 2008 17:23

Ik ben van mening, shake of ander abbonement, het is en blijft een huurtoestel waar telenet verandwoordelijk voor is voor de herstelling of omruiling.
Enkel wanneer er kwaad opzet van de klant is kan telenet de zaak laten betalen door de klant.
jij als klant moet niet gaan omruilen, Telenet moet er een leveren aan huis.
Ik voel mij verantwoordelijk voor wat ik schrijf, maar niet voor wat u daaruit begrijpt.
"Don't feed the trolls."
adizal32
KiloKopieerder

Berichtdoor Stoney op 28 Okt 2008 23:37

geloof het of niet maar die centers zorgen ervoor dat techs minder belast zijn met opdrachten = kortere wachttijden voor installaties

ipv 2 weken te wachten eer er tech kan langskomen kan je dag zelf of dag erop zelf ander toestel krijgen

voor opnames, mjah, dvd recorder naast de hd corder kan handig zijn...
en die foutmeldingen lijken op een hardware probleem dus zal normaal gezien nieuw toestel worden
Stoney
Leecher

Terug naar Televisie