Telenet HD Digicorder - bedroevend slechte beeldkwaliteit !!

Discussie over analoge en digitale TV via de kabel

Re: Telenet HD Digicorder - bedroevend slechte beeldkwaliteit !!

Berichtdoor crackjack op 01 Feb 2010 17:49

kazzz schreef:Wel 3sense, bij mijn schoonvader is net het omgekeerde:

Hij had ook een INDI (met zelfs alle HD kanalen à la Prime) en is nu ook moeten overstappen naar Telenet HD.
Het beeld is om te beginnen zeker niet slechter en zelfs op vele posten veel beter! Hij woont ook in Limburg en zelfs nog een heel eind; Maaseik.

En als je een beetje googled zal je ook de stelling vinden dat 720p beter beeld geeft dan 1080i. Zoek maar eens de p en de i op..

Waarschijnlijk heeft de Telenet technieker een andere versterker gemonteerd?
Kan ook zijn dat hij de aansluiting op de paddestoel verandert/verbeterd heeft
crackjack
GigaGoochelaar

Re: Telenet HD Digicorder - bedroevend slechte beeldkwalitei

Berichtdoor Diz_o op 17 Jun 2010 17:14

Ffe Bumpen.

Ik heb mij eind vorig jaar ook een Digicorder aangeschaft. Toen keek ik nog op een gewone Beeldbuis, maar aangezien ie gisteren
het licht heeft gezien en niet meer wilde werken, heb ik een 32" LED Tv van Samsung gekocht.
Nog een HDMI kabelke erbij, en ik dacht, lekker thuiskomen, alles aansluiten en genieten van een gewledig digitaal beeld op mijn
splinternieuwe tv. How little did I know.
De gewone kanalen zijn gewoonweg erbarmelijk. Vooral bv. het WK op NED1, die voetballers zijn een opstapeling van wazige blokjes, niet normaal (Kan iemand AUB dit ook bevestigen dat het ook ZO slecht is)... maar dan bij gewone Canvas is dit niet zo erg. Dus het zal ook wel van kanaal to kanaal schelen?
Ik zie ook niet echt een verschil als ik bij Telenet zelf 1080i of 720p kies, wat is hier meest aangeraden?
Mijn Kabel is aangesloten naar de Digicorder, en vanuit mijn Digicorder is er rechtstreeks een HDMI kabel verbonden naar de TV.

Maar goed, dan zal ik nu maar genieten van het schamele aantal HD kanalen dat tot mijn beschikking staat.
Diz_o
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor Dima_2005 op 17 Jun 2010 17:50

Ik weet niet, heb je een Full HD tv of een HD Ready?

Full HD, dan is het aangeraden om 1080i te versturen.
Heb je HD Ready, raad ik toch aan om 720p te gerbuiken...

En jouw ervaring heb ik om een of andere reden niet... (hoewel ik niet naar voetbal kijk, of Ned1/2/3) Ik moet zeggen dat de zenders waar ik naar kijk, die wel van zeer goede kwaliteit is..

Maar toch, ik zie bv. dat Een HD op mijn gewone tuner veel beter is dan op de Digicorder! Dus het blijft afwachten op CI+ voor mij hier...
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Telenet King (Samsung Galaxy S3) Speedtest: http://bit.ly/1jNQOF7
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor boulder op 17 Jun 2010 20:31

Diz_o schreef:De gewone kanalen zijn gewoonweg erbarmelijk. Vooral bv. het WK op NED1, die voetballers zijn een opstapeling van wazige blokjes, niet normaal (Kan iemand AUB dit ook bevestigen dat het ook ZO slecht is)...

De bitrate van Ned1-2-3 bij Telenet ligt erg laag, voor één keertje is die beter bij TV Vlaanderen, waar je trouwens ook HD varianten vindt van NED1-2-3.
Voor zenders als één (HD), Ketnet/Canvas (HD), VTM (HD) is dit anders, 2Be, VT4, VijfTV, Acht, ... daar ligt de kwaliteit hoger bij Telenet.
boulder
MegaMailer

Berichtdoor kain op 17 Jun 2010 21:35

Ja er loop iets mis met de deinterlacing op Ned 1,2 en 3.
Vooral bij het voetbal wat toch veel bewegend beeld is. Je moet eens naar de lijnen kijken. Die flikkeren de hele tijd.
Ik kijk nu de hele tijd op Sporza HD en daar is het beeld redelijk. Maar niet te vergelijken als ik bijvoorbeeld de bluray van BBC Life opzet.

Ik vraag me nog altijd af of er beeld verschil is als ik mijn digicorder op 720p zet ipv 1080i waar hij nu op staat.
Volgens mij maakt het niet uit omdat mijn scherm toch vrij goed aan deinterlacing doet.
Maar Ned1,2 en 3 hebben inderdaad bedroevend lage bitrate.
kain
Leecher

Berichtdoor boulder op 19 Jun 2010 11:36

kain schreef:Ik kijk nu de hele tijd op Sporza HD en daar is het beeld redelijk. Maar niet te vergelijken als ik bijvoorbeeld de bluray van BBC Life opzet.

Je vergelijkt appels en peren.
Een schijfje heeft geen last van bandbreedte beperkingen, terwijl je om kostenredenen geen 30Mbps per zender kunt voorzien.
Vandaar dat het 1080i is en niet 1080p als het over digitale HD TV gaat.

Een DVD schijfje ziet er over het algemeen ook beter uit dan een SD signaal bij digitale TV.
boulder
MegaMailer

Berichtdoor Daveke3960 op 19 Jun 2010 12:57

Blij te zien dat de mensen weten dat 1080i enkel via disk te bekijken is :-)
Het tv signaal wordt altijd en overal in ons landje doorgestuurd in 576, meer is niet mogelijk momenteel omdat dit de bandbreedte in het gedrang zou brengen. Er wordt gewoon een upscale gedaan door je decoder.

De beste resolutie zal meestal 1080i zijn wanneer je een FULL HD televisie gebruikt met HDMI en natuurlijk je televisie keurig instelt, op mijn LG bijvoorbeeld kan ik in de menu ook nog eens diverse instellingen aanpassen die een verschil in diepte en detail opleveren.

Beetje knutselen zal nodig zijn om echt het maximale eruit te halen.

raf schreef:
royalsabic schreef:DE KWALITEIT VAN DE TELENET BOXEN IS BEDUIDELIJK SLECHTER DAN DE INDI BOXEN.
Bewijs:
Mijn broer woont in dezelfde straat als ik en we hebben beiden dezelfde TV.
Toch is de kwaliteit bij mij stukken beter.
En nu de proef op de som de telenet en de indi box eens omwisselen, wat gebeurd, ik krijg de slechte kwaliteit van mijn broer en al het goede verhuist naar hem.
WIE KAN DAT VERKLAREN?

De software op de Telenet digiboxen is de boosdoener: foutieve deïnterlacing en upscaling, graphics (zapbalk, logo's, ondertitels,...) in lage resolutie.
Bij digitale televisie is het 1080i of 720p. Er zijn geen uitzendingen in 1080p op de Vlaamse kabel. Met een Blu-ray-speler heb je wel 1080p.
Daveke3960
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor boulder op 19 Jun 2010 14:07

Daveke3960 schreef:Blij te zien dat de mensen weten dat 1080i enkel via disk te bekijken is :-)

Fout, 1080p is enkel via schijfje te bekijken (en sommige steenrijke landen als de Verenigde Arabische Emiraten zouden dit op satelliet hebben).
Wat binnenkomt via HD bij Telenet is wel degelijk ofwel 720p of 1080i.
Dat kun je controleren als je niet via hun hardware kijkt.
VRT is wel degelijk 720p.

Daveke3960 schreef:De beste resolutie zal meestal 1080i zijn wanneer je een FULL HD televisie gebruikt met HDMI en natuurlijk je televisie keurig instelt, op mijn LG bijvoorbeeld kan ik in de menu ook nog eens diverse instellingen aanpassen die een verschil in diepte en detail opleveren.

Eigenlijk bestaat de ideale instelling niet.
Stel dat je TV een betere scaler heeft dan de HD digibox heeft, dan zou je eigenlijk idealiter alles moeten doorsturen naar je TV, en de TV er zijn werk mee laten doen, maar de HD digibox/corder kan maar op één resolutie ingesteld worden.
Als je TV een slechtere scaler heeft en 1920x1080 als resolutie, dan kun je inderdaad best voor 1080i als uitgangsresolutie op de HD digibox/corder.
boulder
MegaMailer

Berichtdoor Dima_2005 op 20 Jun 2010 10:17

Trouwens, soms zendt de VRT en VTM (HD) 1080i uit... Het laatste dat ik me herinner was "Mijn Restaurant" op VTM, dat was in 1080i...
De VRT zendt dan reportages uit van BBC bv. in 1080i
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Telenet King (Samsung Galaxy S3) Speedtest: http://bit.ly/1jNQOF7
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor wimme op 21 Jun 2010 00:48

De laatste tijd zijn er alvast niet veel HD uitzendingen meer op de VRT.

Ok momenteel is er het WK en binnenkort Wimbledon, maar dat is dan ook het enige wat we de laatste maanden in HD uitgezonden werd. Jammer.
Petitie voor vrije hardwarekeuze : http://www.ipetitions.com/petition/keuzevrijheid/
Digibrol, frustraties met digimisbaksels : http://digibrol.be
Gebruikers-avatar
wimme
Leecher

Vorige

Terug naar Televisie