CI+ TV telenet probleem

Discussie over analoge en digitale TV via de kabel

CI+ TV telenet probleem

Berichtdoor groupie op 25 Jun 2013 18:17

Hallo
Uitgevoerd wat er op de handleiding staat (kanalen scannen, kaartje insteken), maar krijg dan onmiddellijk vraag naar COMMON INTERFACE code (blijkt iets van 4 cijfers te zijn). Iemand een idee - 015/666666 van Telenet wist het ook niet. Men was in de winkel trouwens vergeten om het kaartje te registreren ook. TV-toestel staan wel niet in de lijst van telenet, maar heeft wel een CI+slot.
Ben benieuwd.
Groeten
Filip
groupie
Pas aangesloten op het internet

Re: CI+ TV telenet probleem

Berichtdoor Huff op 25 Jun 2013 19:22

Over welk merk en type tv gaat het?
Huff
Leecher

Berichtdoor groupie op 25 Jun 2013 19:55

Philips 24PFL3507H (staat niet in hun lijst, maar heeft wel een CI+slot en DVB-c-tuner). De kanalen verschijnen gecodeerd, maar de CI+-kaart raakt niet ontgrendeld of zo... Ik mis op de een of andere manier een pin-code voor de CI+-kaart, schijnbaar. Ik probeer het morgen opnieuw.
groupie

Berichtdoor Dima_2005 op 25 Jun 2013 20:21

Heb je nieuwste software-update?
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Telenet King (Samsung Galaxy S3) Speedtest: http://bit.ly/1jNQOF7
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor groupie op 25 Jun 2013 20:26

dat wil ik morgen ook nog eens proberen, maar tv heeft een rechtstreekse LAN-input, dus dat zou ik misschien al gezien hebben. Ik heb eerder het gevoel dat het aan het kaartje ligt.
groupie

Berichtdoor Dima_2005 op 25 Jun 2013 20:48

TV's updaten spijtig genoeg niet automatisch... Ook niet met een LAN-poort.

Ik zie wel dat je niet de enige bent. Er zijn veel mensen die miserie hebben met Philips en hun CI+ implementatie... Bij veel mensen werkt het blijkbaar gewoon goed, als ze het in een andere tv stoppen...
(problemen komen voor bij Ziggo & UPC)
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Telenet King (Samsung Galaxy S3) Speedtest: http://bit.ly/1jNQOF7
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor schizm op 25 Jun 2013 22:03

groupie schreef:Philips 24PFL3507H (staat niet in hun lijst, maar heeft wel een CI+slot en DVB-c-tuner). De kanalen verschijnen gecodeerd, maar de CI+-kaart raakt niet ontgrendeld of zo... Ik mis op de een of andere manier een pin-code voor de CI+-kaart, schijnbaar. Ik probeer het morgen opnieuw.

Heb je de Netwerk ID al ingegeven (22 voor Vlaanderen , 12 voor Brussel), je moet dat 2 maal ingeven één keer bij het zoeken naar kanalen en éénmaal bij de activering van je CI+
Iets anders heb ik niet moeten ingeven op mijn TV (Samsung LT24A350).
schizm

Berichtdoor groupie op 25 Jun 2013 23:31

Bizar... na het verkeerde/onvindbare nummer staat er wel de keuze 12 of 22, maar die is onbereikbaar als niet eerst die Common Interface Code ingegeven is. Ik probeer het morgen helemaal opnieuw.
groupie

Berichtdoor schizm op 26 Jun 2013 09:08

Heb je de codes in deze link http://klantenservice.telenet.be/conten ... ten-wat-nu al geprobeerd ?
schizm

Berichtdoor Zwammer op 27 Jun 2013 17:03

Ik ben ook zo een kaartje gaan halen.
De TV staat in de lijst van Telenet als eentje dat ermee zou moeten werken.
Instellingen gedaan 22 voor Vlaanderen gezet maar dat geeft ene foutmelding???
Het toestel in de slaapkamer is een Philips en ergens heb ik gelezen dat men als je dat op Zweden zet het wel zou lukken.
Ik heb dat nog niet getest want dat lijkt mij wreed omslachtig.
Als de bewuste TV er niet mee mocht werken (misschien na software update??) moeten ze hem ook niet in de lijst zetten.
:mrgreen:
Veni - Vidi - Velcro| Ik Kwam Ik Zag en Ik Bleef Plakken...: vrij naar Julius Zwammer
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 06:07

Werkt nog steeds niet ...
Al wel eens in een situatie terechtgekomen dat hij veel posten gezocht heeft (een 306 digitaal en 28 analoog) of zowiets.
Doch op enkele zenders na bleven de meeste zwart van beeld en aan al die radio zenders heb ik niet echt een boodschap.
Uiteindelijk bleef het activeren van de kaart ook hangen in de zin van: als dit raampje na 30min niet weg is bel 015/66.63.33 :mrgreen:
Nu las ik al eens dat er mensen zijn die problemen hebben met het zetten van de 22 voor Vlaanderen.
Denk dat dit eigenlijk lag aan dat daar waar je het moest intikken iedereen gewoon 22 zet maar het eigenlijk 00022 of zo moet zijn voor het aan genomen is geworden. (zo lukte het bij mij tot daartoe)

Nu stel ik mij ook de vraag of het niet zou kunnen komen door dat er binnen een digibox/digicorder staat (self install die ik gekocht heb).
Geen idee of dat voor problemen kan zorgen de kaart die daar insteekt bijvoorbeeld?
Ik zoek er nog wel even op ...
:mrgreen:
Veni - Vidi - Velcro| Ik Kwam Ik Zag en Ik Bleef Plakken...: vrij naar Julius Zwammer
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 06:11

Geen idee of dat voor problemen kan zorgen de kaart die daar insteekt bijvoorbeeld?

Daar bedoelde ik mee, in de huiskamer staat een digibox/digicorder (selfinstall) en met de tv in de slaapkamer zou ik werken met het CI module kaartje.
:D
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 09:30

Dat ding blijft hangen op het activeren van dat kaartje.
Langer dan de gevraagde 30min laten aanstaan ... niets.
Sommige zenders komen door maar andere zijn zwart beeld en begint het weer te zagen om een installatie die ik helemaal doorlopen heb volgens de handleiding.

Gevonden:
Digitale zenders: 306
Analoge zenders: 23
Eerste analoge zender: 839
Eerste radio zender: 1880 (geen boodschap aan radio maar kom)
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 10:17

Klantendienst proberen te bereiken is verloren moeite.(de 015/66.63.33)
Allemaal al in verlof denk ik :D
Werkt niet dat ding, blijft hangen op dat 30min activeren ...
Mensen die het willen proberen, veel succ6 geen aanrader. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor schizm op 28 Jun 2013 10:30

Weinig problemen gehad op mijn Samsung , lees net wel dat het op een Philips heel wat meer werk is om de zenders in te stellen :

http://klantenservice.telenet.be/conten ... philips-tv

Heb je deze stappen allemaal doorlopen VOOR je het kaartje hebt ingestoken ?

Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik de TV opzet (en hij staat op een niet geëncrypteerde zender (bvb. VRT) ) hij blijkbaar wat tijd nodig heeft om de decodering op de CI+ kaart te starten als ik zap naar een geëncrypteerde zender (bvb. VTM) (ik krijg in het begin gecodeerd signaal al melding, bij mijn 3e zap was het in orde, ook op de zenders die eerder een melding gaven).
schizm

Berichtdoor albert op 28 Jun 2013 13:48

bij mij werkt het ook perfect op mijn Panasonic. :D
albert

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 16:59

Werkt hier nog steeds niet.
TV blijft hangen op het venster van die 30 minuten activering ...
Na een chat sessie met enkele mensen van de helpdesk bleek ik alles juist gedaan te hebben maar er was een probleem en dat was bij telenet zelf :?: :?: Nog steeds na al die uren niet verholpen want ik ben gaan eten daarna.
Op huidig ogenblik kan ik die online chat ook even niet terugvinden met de technici of men heeft dat daar al afgezet dat kan ook al.
Weekend in zicht, dus op veel hulp zal ik niet meer moeten rekenen me dunkt. :mrgreen:
Daar ik al eerder redelijk wat problemen ondervonden heb met telenet staan ze hier weer zo goed als buiten denk ik. :roll:

bij mij werkt het ook perfect op mijn Panasonic.

Dat is dan nog het strafste want die stonden zelfs niet in de lijst van de toestellen die het zouden 'aankunnen' dat kaartje.
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Zwammer op 28 Jun 2013 17:52

De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat het uiteindelijk toch in orde is gekomen.
Een chatsessie met een medewerker van Telenet die het activeringsproces van de bewuste CI kaart tot een goed einde heeft weten te brengen, waarvoor dank Matthias
Ook moet ik opmerken dat ik een prachtig beeld heb.
Ik ben weer een gelukkig mens :D
Gebruikers-avatar
Zwammer
KiloKopieerder

Berichtdoor Sylvester op 29 Jun 2013 03:51

Je hebt nu veel in dit topic geplaatst, maar wat heb je uiteindelijk gedaan om het werkende te krijgen?
Die info is waarschijnlijk ook nuttig voor anderen.
Windows computers, on a quiet night you can hear them all reboot. ...
Gebruikers-avatar
Sylvester
GigaGoochelaar

Berichtdoor albert op 29 Jun 2013 08:06

http://www.upc.nl daar staan alle toestellen in die CI+ aankunnen.
albert

Berichtdoor groupie op 29 Jun 2013 08:51

Op de UPC-lijst staan veel meer toestellen dan bij Telenet zelf. Mijn toestel staat op de UPC-lijst en niet op de telenetlijst. Het valt me op in de instructieomschrijving van 24PFL3507H mijn televisie geen FREQUENTIE vraagt om in te vullen. De firmware is nochtans up to date.
groupie

Berichtdoor ludoke1955 op 10 Jul 2013 17:32

Ik heb een Philips 47pfl4307 en ik heb naar de zenders laten zoeken(update) en heeft niks gevonden.
Dan de CI+ erin gestoken en hij wou meteen die code weten,voor vlaanderen dus 22 en werkte meteen.
Volgens mij moet je als je al telenet klant bent die zenderzoek functie niet uitvoeren.
ludoke1955

Berichtdoor schizm op 11 Jul 2013 11:27

Als de digitale kanalen van telenet wil gebruiken moet je wel degelijk (eerst) de zenders zoeken , als hij er geen vind is er dus wel degelijk iets mis en kijk je waarschijnlijk nog naar de analoge zenders. Kijk voor de zekerheid zeker is na of je de stappen van het zoeken juist hebt doorlopen, op de website van telenet staat beschreven hoe je dat moet doen op een Philips TV :
http://klantenservice.telenet.be/conten ... philips-tv

Als het zo nog niet lukt om zender te vinden kan je eventueel proberen met een volledige scan.
schizm

Berichtdoor waxje op 16 Jul 2013 22:45

Ik heb een 42pfl4007 en heb mijn TV moeten resetten voor het kaartje werkte. Ik kreeg ook een foutcode maar weet niet meer precies dewelke.
waxje
Surfer

Berichtdoor GaGo op 21 Jul 2013 15:40

't kan zijn dat het probleem al opgelost is (met die 4 cijferige code), if not : in de handleiding van je toestel staat dit :
"U bent de viercijferige code vergeten om de zenderblokkering (kinderslot) op te heffen: Voer ‘8888’ in."
misschien is het dat wel?
GaGo

Volgende

Terug naar Televisie