Digicorder werkt niet meer

Discussie over analoge en digitale TV via de kabel

Digicorder werkt niet meer

Berichtdoor bolleke11 op 18 Jan 2007 22:06

Ik stel deze vraag voor een vriend van mij en zal het probleem dat hij heeft zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Vandaag zijn ze bij hem vloerbekleding komen leggen en hij moest daar voor alles verplaatsen zoals ook zijn tv en digicorder.
Hij heeft nadien alles terug aangesloten zoals het moest en krijgt niets meer op zijn tv te zien.
Er komt wel op zijn tv te staan NO SYNC DETECTED en het rode lichtje dat normaal brand op dat zwartje kastje dat brand ook niet.
Ook op zijn digicorder brand er niets meer.
Kan er iemand zeggen aan wat dit zou kunnen liggen.
Als het aan de digicorder zelf zou liggen kan hij dan zonder die digicorder nog de normale zenders bekijken zoals VTM en VT4 en zo ja wat moet hij dan juist doen.

Groetjes, bolleke11
bolleke11
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor kverheye op 19 Jan 2007 07:18

Test 1: de gewone distributiekabel in de TV steken, zoals het vroeger altijd was.

ontvangt hij nog zijn oude kanalen Ja: digicorder aansluiting checken Nee: probleem met de bekabeling zelf

Digicorder aansluiting: kijk goed in de manual hoe hij dit moet aansluiten, toevallig de SCART toch niet in de foute uitgang gestoken of zo?
kverheye
Leecher

Berichtdoor crackjack op 19 Jan 2007 07:47

Als je zeker bent dat de digicorder in een werkend stopcontact zit en er komt na een tweetal minuten niets op het display van de digicorder is hij defect. Anders is het wel oplosbaar
crackjack
GigaGoochelaar

Berichtdoor bolleke11 op 19 Jan 2007 08:37

Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht dat hij geprobeerd had de gewone distributiekabel in de TV steken maar dat, dat ook niet werkte maar ik zal het voor de zekerheid straks nog eens vragen aan hem.
De digicorder heeft zeker meer dan 2 min in een werkend stopcontact gezeten en er verscheen niets op het display.
Ik zal hem ook zeggen dat hij nog eens goed moet kijken in de manual want echt veel kent hij er ook niet van, vandaar dat ik het ook hier aan jullie vraag.
Moest het dan toch aan de bekabeling liggen zoals kverheye zegt kan hier dan iets aan gedaan of vervangen worden zodat hij dit weekend toch nog tv kan kijken want maandag zou hij een nieuwe digicorder krijgen van telenet.

Groetjes, bolleke11
bolleke11
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor r2504 op 19 Jan 2007 09:38

bolleke11 schreef:De digicorder heeft zeker meer dan 2 min in een werkend stopcontact gezeten en er verscheen niets op het display.

En wat doet het LEDje op de voeding van de Digicorder ?

Kijk ook eens goed naar het stekkertje van de voeding dat in de Digicorder gaat of alle pinnetjes nog goed zijn.

Dat je TV geen SYNC heeft is normaal als je decoder dood is... hij krijgt dan ook geen signaal.
r2504
TeraTovenaar

Terug naar Televisie