Simkaart plaatsen ?

Discussie over Telenet telefonie en Telenet Zoof (voorheen NetFone)

Simkaart plaatsen ?

Berichtdoor kvv op 31 Mrt 2011 08:02

Beste,
sinds ik van telenet een nieuwe simkaart gekregen heb, kan ik mijn gsm niet meer gebruiken.
telkens na +/- 2 uur valt de verbinding met het netwerk uit en verschijnt de foutboodschap "simkaart plaatsen" op het display van mijn gsm.

Deze Nokia 1800 heeft daarvoor echter altijd goed gewerkt met de oude telenet simkaart.
En tijdens een test met een geleende Mobistar simkaart, behoudt de nokia 1800 ook perfect zijn connectie met het netwerk.

Om het verhaal helemaal 'raar' te maken : De nieuwe telenetkaart in een ander nokia (2730) toestel, werkt ook perfect.

Ik vermoed dus een incompatibiliteit tussen het Nokia 1800 toestel en de nieuwe Telnet SIMkaart.

'k heb reeds contact gehad met telenet helpdesk, maar daar zijn ze ervan overtuigd dat er met hun simkaart niets mis is, maar dat het een probleem met mijn toestel is. Ik zou het toestel via een Nokia service center naar nokia moeten opsturen (voor een firmware update ofzo) ... 4 weken later zou het probleem dan opgelost zijn ! ??

... ik heb daar mijn bedenkingen bij ! ??

Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem ?
kan iemand mij bevestigen dat een bezoekje aan de nokia kliniek het probleem effectief oplost ?

waarvoor dank,
Koen.
kvv
Pas aangesloten op het internet

Re: Simkaart plaatsen ?

Berichtdoor dc-soft op 31 Mrt 2011 09:35

Als je snel wenst te weten of het de simkaart is of niet :
Ga naar een telenet center en vraag een nieuwe simkaart (je moet maar zeggen dat de oude niet werkt).
In het center kunnen ze de simkaart onmiddellijk activeren.
Heb je nog problemen, is het dus de gsm of de combinatie van gsm-simkaart.
dc-soft
KiloKopieerder

Berichtdoor Krueger7777777 op 05 Mei 2012 00:31

Beste,

Exact hetzelfde probleem ! Nokia 1800 met Telenet simkaart ... vervelende 'sim laden' boodschappen ... nieuwe simkaart gaan halen bij Teleshop ... terug dezelfde misérie ... enigste oplossing ... andere gsm (Nokia, ander type ?) kopen of overschakelen naar andere provider ...

Groetjes,
Fred.
Krueger7777777
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor Charlotte op 08 Mei 2012 11:57

Krueger7777777,

Kun je eens proberen je simkaart in een ander toestel te plaatsen? Als je bij het andere toestel deze foutboodschap niet krijgt, ligt het vrees ik aan je toestel.
Vragen in verband met Telenet? Bezoek Telenet Klantenservice.
Je abonnement beheren of je aanrekeningen online bekijken? Bezoek Mijn Telenet.
Wil je me een privébericht sturen? Lees dan ajb eerst dit topic.
Gebruikers-avatar
Charlotte
ISP medewerker

Terug naar Telefonie