Geen bereik in buitenland

Discussie over Telenet telefonie en Telenet Zoof (voorheen NetFone)

Geen bereik in buitenland

Berichtdoor bertjes-web op 20 Jun 2011 21:55

Beste,

Op 05-06-2011 heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd. Echter sinds dien heb ik ook geen netwerk meer in het buitenland.
In het binnenland hebt ik dan weer het 'roaming' logo staan. Ook als ik in het buitenland zoekt naar netwerkinstelling vind hij andere netwerken, maar als ik hem selecteer kan hij de instellingen niet opslaan.

Zelf heb ik een Samsung Omnia 2.
bertjes-web
Pas aangesloten op het internet

Re: Geen bereik in buitenland

Berichtdoor LegacyCode op 06 Aug 2011 17:32

Mijn ouders hebben recent hun nieuwe simkaarten gekregen.
Hiermee hebben ze ook geen bereik in het buitenland.
Moeder haar toestel bleef bovendien melding geven simkaart updaten.
Toen ze terug thuis gekomen zijn hebben ze naar Telenet gebeld.
Blijkbaar is er iets van roaming niet geactiveerd en dat kon ten vroegste volgende week geactiveerd worden.
Maar het kon ook nog makkelijk een maand duren.

Ze gaan het even aankijken of het opgelost geraakt.
Aangezien ze dicht bij de Nederlandse grens wonen gaan ze ook vaak boodschappen doen in Nederland.
Om dan niet bereikbaar te zijn of niet te kunnen bellen in geval van nood is best problematisch.
Ik heb hun al geadviseerd om als het op korte termijn niet opgelost raakt om over te stappen naar een andere provider.
Met de vorige simkaarten hadden ze trouwens nooit een probleem in het buitenland.
Gebruikers-avatar
LegacyCode

Berichtdoor bertjes-web op 06 Aug 2011 17:42

Hoi LegacyCode,

Ik had ook nooit problemen met de andere simkaart, maar nu vind ik het erg lastig.
Ook wij wonen juist bij een grens dus altijd leuk om eens naar Heerlen te gaan, maar nooit heb ik bereik...
Naar andere provider overstappen (wat ik ook al paar keer heb aan gedacht) kan voorlopig niet omdat ik nog een contract hebt van één jaar...

Groetjes Bert
bertjes-web

Berichtdoor Kjewbee op 11 Aug 2011 19:17

Net terug uit vakantie en heb hetzelfde probleem gehad. Maar bij het ellenlange gesprek met de helpdesk kreeg ik niet de uitleg die jij kreeg. Bij mij was het heel simpelweg: "Alles staat correct ingesteld. U kon gewoon bellen meneer." Waarop ik serieus begon te koken en zei dat ik dat NIET kon....

In Luxemburg, geen enkel probleem, maar eenmaal de Franse grens over, zei mijn telefoon (iphone4) : "Uw simkaart heeft een toon afgespeeld" en had ik geen service meer.
Maar had dit probleem zelfs hier in belgië bij het plaatsen van nieuwe sim. Die dag kreeg ik een aantal keer dezelfde melding. 2 bezoekjes aan Belcompany gaven hetzelfde resultaat: "Uw sim zal defect zijn, we plaatsen effe een nieuwe" (moet wel zeggen dat ze bij belcompany steeds heel behulpzaam waren, maar duidelijk niet gekend met het probleem.

Als zelfstandige is het voor mij belangrijk continu contact te houden met mijn klanten of ik kan klanten en centen mislopen. Ben naar buitenland vertrokken op 28 juli en aan de grens met Frankrijk: "uw simkaart heeft een toon afgespeeld" (zo'n 3 keer) en daarna: U moet nu uw gsm herstarten. (wat ik ook gedaan heb.... maar tevergeefs). Geen ontvangst meer tot 7 augustus 's avonds als ik Luxemburg binnen reed.

Heb een vriend laten bellen naar telenet om te vragen wat ik kon doen. 'gsm eens herstarten' was de uitleg. Ook 'we zullen het intern eens bekijken' kreeg hij te horen. Toen ik bij terugkomst nu naar telenet belde konden ze dat gesprek niet meer terugvinden en heeft het volgens hun nooit plaatsgevonden.... straf....

Wat me ook opvalt is tijdens gesprekken dat de verbinding regelmatig uitvalt. Iets wat ik met de vorige simkaart NOOIT heb gehad. Toen stond er wel 'mobistar' als provider op het scherm en niet telenet.

Er is een 'dossier' opgestart nu (zegt een mieke aan de telenet helpdesk)
Persoonlijk aanzie ik dit als een éénzijdige contractbreuk van telenet. Mochten de betalingen niet via domiciliëring lopen had ik reeds naar een andere provider overgestapt. Maar ik zit met internet, televisie en mobiel bij telenet. Ik vrees dat ik GIGANTISCH veel moeite zal moeten doen om mijn centen te kunnen recupereren. Iets waar ik weinig zin in heb.

Toch laat ik het hier niet bij. morgen bel ik naar de ombudsdienst van telenet. (voor wie het nummer zou willen: 02 223 09 09)
Zal even nagaan of ik telenet niet officieel in gebreke kan stellen voor de gebrekkige dienstverlening in het buitenland. Ik had veel klanten kunnen verliezen als er zich een probleem zou stellen hier. Ik was niet te bereiken.
Uit vrees voor het ergste ben ik in Italië bij Wind (locale provider) een prepaid kaart gaan kopen voor 15 euro. Hiermee kon ik ook op internet (1 euro per dag voor connectie en 50mb internet per dag maximaal inbegrepen - prijzen waar ze hier in België iets van kunnen leren...)
Deze kaart zou ik graag terugbetaald krijgen uiteraard... zullen eens zien of dat wel gaat lukken...
In ieder geval wil ik niet betalen voor de tijd dat ik geen telefoonservice had.

Ik post deze ook in nieuwe post met een subject waar ik vandaag achter gezocht heb : "uw simkaart heeft een toon afgespeeld"
Kjewbee

Berichtdoor crosserke op 17 Aug 2011 10:27

Hier hetzelfde probleem, sinds de nieuwe simkaart, In buitenland steeds de melding "sim registratie mislukt", heb al meerdere malen contact opgenomen met telenet over dit probleem, heb zelfs al een nieuwe simkaart toegestuurd gekregen, wanneer ik toestel uitschakel en terug inschakel lukt het soms wel, handmatig operator zoeken werkt soms ook.
Vroeger, toen ze van mobistar afhankelijk waren heb ik dit probleem nooit gekend, voel me nu dus verplicht om terug naar mobistar over te stappen.
whop via Motorola / SBV6120E modem only.
GSM betalen volgens verbruik met optie SurfKing.
crosserke
Chatter

Berichtdoor expo1970 op 17 Aug 2011 15:06

Komt me allemaal héél bekend voor.

Enkele maanden geleden nieuwe sim voor mijn vrouw hare gsm.
Bij de eerste maal de grens overschrijding. GSM begint te piepen "geen geldige sim" als melding.
GSM afgezet en terug gestart. De ene keer wel verbinding de andere keer niet na uitvoeren van dagelijkse ritueel. :cry:
Tel contact opgenomen met helpdesk.
Antwoord: je moet eens een andere provider manueel op je gsm selecteren dan krijg je een foutmelding vervolgens terug automatisch zetten en alles werkt.
Dit werkt dus hoegenaamd niet, maar ze zijn wel van jouw probleem af en duwen het in een ander zijn nek. :evil:
Vorige week heb ik ook mijn sim moeten vervangen, en ja hoor idem hetzelfde probleem bij overschrijden van de grens. Echt handig vlakbij de grens wonen.
Een SMS versturen naar iemand met een een belgische provider (zelfs die van mijn vrouw) gaat niet, of die nu naast je staat of in het buitenland zit. :twisted:

We zullen dan maar even op de geweldige site gaan kijken naar de instellingen voor te SMSsen.
Je moet echter je GSM nummer opgeven en rara. Dit is geen geldig telenet nummer.

We zullen even een mail sturen naar de helpdesk. En ja hoor, een email versturen is momenteel niet mogelijk.
De helpdesk bellen? Heb ik ook opgegeven. Ze hebben het zo druk omdat ze de tarieven hebben verhoogd en alle medewerkers zijn bezig
En dan vindt je in de rechterbenedenhoek van hun site een icoontje wat je vindt van hun site.
Ja alles in het engels (hier geen probleem) maar echt klantvriendelijk is dit ook niet, denk zelfs dat het niet wettelijk is. Of is onze moedertaal in eens engels geworden

Ben het stillekes moe geworden.

Is gemakkelijk dat alles bij één provider zit, maar ze zullen aan mij niet veel meer verdienen.
GSMabbos vliegen buiten, zal naar concurrent gaan, die niet onder één hoedje speelt met telenet

Dank je telenet, u slaagt er telkens in om mensen te irriteren.
expo1970

Berichtdoor muziekbos op 17 Aug 2011 15:32

Kjewbee schreef:
Er is een 'dossier' opgestart nu (zegt een mieke aan de telenet helpdesk)
Persoonlijk aanzie ik dit als een éénzijdige contractbreuk van telenet. Mochten de betalingen niet via domiciliëring lopen had ik reeds naar een andere provider overgestapt. Maar ik zit met internet, televisie en mobiel bij telenet. Ik vrees dat ik GIGANTISCH veel moeite zal moeten doen om mijn centen te kunnen recupereren. Iets waar ik weinig zin in heb.

Telenet zal dit graag lezen. Een ontevreden klant over hun service maar Joepie hij blijft toch. Dus we kunnen verder aanmodderen. :lol: De centen rollen toch verder binnen of we nu ons best doen of niet. Dat heet dan gemakkelijk kassen. :oops: of graaien :lol:

:offtopic:
Als je dit allemaal leest, sim-kaarten die niet werken, prijsverhogingen, trafic-shaping, ... Telenet is tegen serieus wat mensen hun schenen aan het stampen op dit moment. Niet dat het bij hun Blauwe duopolist beter is ... Daar komt het ene schandaal na het andere naar boven met hun PS CEO Bellens.
muziekbos
Chatter

Berichtdoor globetrotterke op 20 Aug 2011 16:36

ahum.... ten eerste eventjes melden dat het bereik in België al triestig is... bellen / gebeld worden en sms'en / ge-sms'ed worden is soms een hopeloze onderneming...
inernet op GSM? een lachertje.... e-mails lezen? hilarisch gewoon... omdat mijn telefoon bij Mobistar 2x gehacked is geweest en ik daar op geen enkele vorm van tussenkomst kon rekenen bij het vereffenen van de torenhoge, door de hacker gecreëerde, facturen ( 1x +1500€ en 1x +1800€ !!! ) heb ik mij OOK laten vangen door de mooie beloftes en aanbiedingen van TELENET MOBILE...
XPERIA X10 met bijhorende abonnement van 45€ voor minimum 24 maanden...
dus een smartphone met bijhorende internetmogelijkheden en WERELDBEREIK!!!!
eventjes n overzicht van mijn ervaringen :
IERLAND... rampzalig gewoon... geen telefoon of sms, geen internet, noppes... helpdesk gebeld... onbekwaam personeel! geen gsm gedurende 3 weken... achterliggende diensten MY ASS!
WALES... sms'en ging na 3x 3kwartier naar de helpdesk te bellen... nada internet! instellingen gewijzigd, gsm herstart, gsm upgedate... zoals de helpdesk voorstelde... niks hielp... 18 dagen geen internet...
NEDERLAND... bellen en sms'en oké, maar geen internet
OHIO, USA.... niks, noppes, rien, nada.... na 5x de helpdesk gebeld te hebben, gewoon n locaal nummer aangeschaft... 1/3de goedkoper dan nog dan wat TELENET aanrekend, voor alles!!! 5 van de 27 dagen niks van telenet verbruikt! wel PROXIMUS gesponsord door bijna 4u naar telenet te bellen met collega's hun gsm... :D
FRANKRIJK... bellen en sms'en... no problem... internet? niks!...9 dagen
ISRAEL... na 20minuten in Tel Aviv een locale kaart gekocht...goedkoper en werkt perfect! 3 weken perfecte ontvangst en no problems!
dit zijn slechts enkele ervaringen... in dit forum lees ik helaas nog gelijkaardige verhalen en KAN dit blijkbaar zomaar...
Ik heb ondertussen al een hele reeks klachten naar de OMBUDSMAN van TELENET gestuurd...
binnen een week antwoord!... ahum, standaard antwoord dat een dossier wordt aangemaakt....
wel... ik heb dus ondertussen 148 dossiers lopen... telkens opnieuw (bijna elke dag) stuur ik dezelfde klachten-mail naar de ombudsman...
nu zou je toch denken dat er toch 1 slim genoeg is om dit op te merken... helaas niet...
kunnen we dan niks doen aan deze praktijken? dat ze nog in kleuter-fase zijn dat is toch hun schuld? concureren omwille van concureren ten koste van de consument... is er daar geen wetgeving rond?
België is bij slot van rekening toch wel het land van de onozele wetten...en hier is er niks aan te doen?
wijs ons de weg aub!
globetrotterke

Berichtdoor Nonkie op 20 Aug 2011 16:59

globetrotterke schreef:Ik heb ondertussen al een hele reeks klachten naar de OMBUDSMAN van TELENET gestuurd...
binnen een week antwoord!... ahum, standaard antwoord dat een dossier wordt aangemaakt....
wel... ik heb dus ondertussen 148 dossiers lopen... telkens opnieuw (bijna elke dag) stuur ik dezelfde klachten-mail naar de ombudsman...

Waarom is dat nodig? U zorgt ervoor dat ze veel extra werk hebben voor 1 en dezelfde klacht.
Ze zouden u de extra kosten moeten aanrekenen.

En wat bedoel je met "omdat mijn telefoon bij Mobistar 2x gehacked is geweest "
Hoe hebben ze toegang gekregen tot uw toestel?
Afbeelding
Nonkie
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Dima_2005 op 20 Aug 2011 17:04

Zoals ik het lees, je had nooit internet in het buitenland?
Met een Android smartphone, stond je dataroaming wel aan (standaard uit)?

En gsm gehacked? Da's intressant, je bedoelt dat er met je gsm gewoon gebeld is geweest? Of overgenomen via Bluetooth en naar betaalnummers gebeld?
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Mobile Vikings (Oneplus One) Speedtest: http://bit.ly/1qWS6kE
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor crosserke op 22 Aug 2011 17:12

[quote="crosserke"]Hier hetzelfde probleem, sinds de nieuwe simkaart, In buitenland steeds de melding "sim registratie mislukt", heb al meerdere malen contact opgenomen met telenet over dit probleem, heb zelfs al een nieuwe simkaart toegestuurd gekregen, wanneer ik toestel uitschakel en terug inschakel lukt het soms wel, handmatig operator zoeken werkt soms ook.
Vroeger, toen ze van mobistar afhankelijk waren heb ik dit probleem nooit gekend, voel me nu dus verplicht om terug naar mobistar over te stappen.[/quote]

Eigen reactie....

Nog eens contact opgenomen met telenet, volgens hen kon het enkel aan het toestel liggen, had een nokia 6131 van +/- 3 jaar oud.
Heb een nieuwe nokia gekocht nu, en .... wonder boven wonder... gisteren in Duitsland en Frankrijk geen enkel probleem gehad.
whop via Motorola / SBV6120E modem only.
GSM betalen volgens verbruik met optie SurfKing.
crosserke
Chatter

Berichtdoor Stanne op 02 Feb 2012 08:31

Ik heb dit ook aan de hand en heb er net nog eens voor gebeld.
Het ligt aan het toestel zeggen ze, vreemd want vroeger bij een andere operator had ik dit probleem niet. Ik werk in Nederland en moet elke dag 2 keer de grens over. Zeer frustrerend dus om telkens met de hand de instellingen juist te zetten.
Ze zoeken naar een oplossing, maar aangezien dit topic al lang loopt geloof ik er niet veel van.
1 Ding weet ik wel, van het moment dat ik kan overstappen zijn we weg....
Stanne

Terug naar Telefonie