Langdurige activatie Telenet Mobile

Discussie over Telenet telefonie en Telenet Zoof (voorheen NetFone)

Langdurige activatie Telenet Mobile

Berichtdoor marcov op 16 Sep 2006 23:41

Hoi,
Op 4 augustus 2006 vroeg ik via de Telenetsite (Mobile) over te stappen van Proximus naar Mobile, in reply mail stond dat iemand me zou contacteren. Na een 'week', een vriendelijke dame die alles ging regelen en de SIM direkt zou opsturen. Maar direkt is bij Telenet blijkbaar 3 weken geworden (we zitten op dit moment al op 4 weken). Vrijwel meteen aanvraagformulier terugestuurd voor oa behoud van nummer. We zijn nu 16 september (bijna 7 weken) en heb nog steeds geen PIN of PUK code gekregen, nog activatie van de SIM kaart. Heb al enkel keren gebelt maar volgens de helpdesk is er een overvloed van aanvragen(??) en zullen ze (telkens) morgen (=niet dus) terugbellen voor activatie.

-> Zijn er hier nog mensen die zitten te wachten en te wachten en te...?

Enfin ik heb via mail vandaag laten weten dat het niet meer hoeft (nog geen reactie gekregen), stap maandag waarschijnlijk naar Mobistar en na 24 uur zit ik op hun netwerk. Vermoedelijk kunnen ze dan niks meer activeren want SIM nr en TEL nr zullen dan niet meer overeenkomen.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor marcov op 17 Sep 2006 17:27

OK ik zal het doormailen naar de PUB.
Bedankt.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor Frankie op 21 Sep 2006 20:28

Om aan te geven dat het niet altijd kommer en kwel is;
Na telefonische aanmelding op 0800/66111, binnen de vooropgestelde twee weken (11 dagen om precies te zijn) het pakket met SIM kaart toegestuurd gekregen. Meteen contract ingevuld en teruggestuurd. De volgende dag (!! De Post kan dus óók snel werken!) al telefoon van Telenet met de PIN en PUK codes. Alleen nog een probleem met Belgacom die het nummer niet wil vrijgeven. Blijkbaar een fout in onze gegevens (nummer staat op een andere naam terwijl we wel al 6 jaar netjes de factuur betalen, hehe) die we morgen zelf moeten proberen oplossen bij Proximus.

Kortom, het kan dus ook zeer snel gaan...
Frankie
Chatter
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 28 Aug 2005 23:20

actvatie mobile

Berichtdoor a075808 op 22 Sep 2006 13:37

was prepaid bij mobistar en heb maandag middag mijn nieuwe pin en puk code gekregen, is nu vrijdag middag maar kan nog altijd niet zelf bellen, krijg nog altijd melding van mobistar uw rekening is geblokkeerd, veel geduld hebben zeker?
a075808
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 22 Sep 2006 13:15

Berichtdoor marcov op 23 Sep 2006 09:38

Na telefonisch contact met telenet helpdesk en 2 email naar hen, nog geen PIN nog PUK gezien. Ben uit frustratie naar Mobistar gegaan.

Mijn Abo bij proximus loopt af op 30 september, wil zeggen dat ik m'n nummer dan zowiezo kwijt ben als telenet m'n SIM niet activeerd...
Schande die Telenet Mobile, gelukkig duurt het niet bij iedereen zo lang.

Toch nog een opmerking:
De Mobi verkoper had blijkbaar enkele weken terug een zelfde geval, klant nam Tempo (met nummerbehoud) en betaalde 20 euro activeringskosten (=belwaarde). En 3 dagen later activeerde Telenet zijn Mobile SIM... maw de 20 euro belwaarde was ie kwijt. Kwam die nog terug opeisen bij Mobistar maar zo werkt dan niet. Dus opletten met overhaaste beslissingen. Ik nam een nieuw nummer voor de zekerheid.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Re: actvatie mobile

Berichtdoor marcov op 23 Sep 2006 09:40

a075808 schreef:was prepaid bij mobistar en heb maandag middag mijn nieuwe pin en puk code gekregen, is nu vrijdag middag maar kan nog altijd niet zelf bellen, krijg nog altijd melding van mobistar uw rekening is geblokkeerd, veel geduld hebben zeker?


Bel eens naar Telenet, netwerkactivatie duurt max 48 uur geen 5 dagen. Zit niet goed dus.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor a075808 op 23 Sep 2006 11:04

juist gebeld met telenet, zien geen probleem, wachten tot maandag, zucht
a075808
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 22 Sep 2006 13:15

Berichtdoor marc 126 op 24 Sep 2006 18:27

wacht ook al meer dan een week ,het zou toch wat rapper mogen gaan :evil: :evil: :evil: :evil:
marc 126
Surfer
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 01 Jan 2006 10:08

Berichtdoor marc 126 op 25 Sep 2006 20:02

vandaag mijn contract voor freephone gekregen nog niets over mobile telefoon
marc 126
Surfer
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 01 Jan 2006 10:08

Berichtdoor marc 126 op 26 Sep 2006 15:41

sedert vandaag bel ik al mobile dus in een goeie 2 weken geregeld
marc 126
Surfer
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 01 Jan 2006 10:08

Berichtdoor Frankie op 26 Sep 2006 20:44

Bassie schreef:
Frankie schreef:Om aan te geven dat het niet altijd kommer en kwel is;
Na telefonische aanmelding op 0800/66111, binnen de vooropgestelde twee weken (11 dagen om precies te zijn) het pakket met SIM kaart toegestuurd gekregen. Meteen contract ingevuld en teruggestuurd. De volgende dag (!! De Post kan dus óók snel werken!) al telefoon van Telenet met de PIN en PUK codes. Alleen nog een probleem met Belgacom die het nummer niet wil vrijgeven. Blijkbaar een fout in onze gegevens (nummer staat op een andere naam terwijl we wel al 6 jaar netjes de factuur betalen, hehe) die we morgen zelf moeten proberen oplossen bij Proximus.

Kortom, het kan dus ook zeer snel gaan...

dat is een fout van telenet, namen moeten overeenkomen, en telenet heeft niet dezelfde naam gebruikt, dat is hun eigen domme fout, daar kan de voorgaande provider niets aan doen. 11 dagen is TRAAG, als je weet dat andere operatoren het op enkele uren geklaard krijgen!!!

Ik ga niet zeggen dat 11 dagen tussen het telefonisch contact en het effectief thuis krijgen van het pakket met SIM kaart snel is, maar het was alleszins binnen de beloofde twee weken.
En de weigering van Belgacom had iets te maken met de 'authorized request' volgens Telenet. Navraag bij Proximus gaf aan dat de gegevens wel degelijk klopte dus mogelijk een ordinaire typfout. De volgende ochtend was alles in orde. Is toch een stuk sneller dan de verhalen die je hier leest.
Frankie
Chatter
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 28 Aug 2005 23:20

tussenstand

Berichtdoor marcov op 29 Sep 2006 00:17

Kwestie van iedereen op de hoogte te houden bij de start van dit lange draadje...

04-08-2006 Aanvraag TN Mobile :)
29-09-2006 Ik heb intussen nog geen activatie gekregen... :(
Bellen, mailen,... het heeft blijkbaar geen effect
30-09-2006 Nummer vervalt wegens einde abo Proximus :twisted:

Kortom ze hebben <48 uur om het rond te krijgen.

[edit 01/10 00:00] 48 uur is om, daar gaat m'n gsmnummer, dank u Telenet :evil:
Hopelijk zullen andere TN Mobile-klanten sneller geholpen worden. Als ik bij sommige 2 weken wachten lees vind ik dit persoonlijk al te lang.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor marcov op 03 Okt 2006 21:00

Idd een heuse strijd. Ik pik het trouwens niet meer. Op de laatste 3 mails, intussen weken later heb ik nog steeds geen reactie, telefonisch 'gaan ze het in orde maken'. En er gebeurt niks.

Heb me vandaag een schotel en twintuner(PVR) gekocht, eerst wat testen met de gratis zenders via Astra Sat, dan TVV activeren en dan TV-distributie buiten, ook Telefonie vliegt eruit voor het eind van't jaar. Gewoon GSM en beetje minder bellen en meer sms'en. Ik zie op geen euro, voor kwaliteit betaal ik graag iets meer, maar het onprofessionele TN krijgt m'n geld niemeer. Amen.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor Goran op 03 Okt 2006 21:30

Ik heb toch even een vraagje voor de persoon van wie het nummer is vervallen.

Heb je zelf ook uw contract bij proximus stopgezet???
Bij een normale nummeroverdracht zorgt de nieuwe provider ervoor dat het abo bij de oude zal worden stopgezet.
Dus op het moment dat je nummer overgezet wordt nr de nieuwe provider stopgezet.

Ik werk al 5 jaar in de telecomwereld (prox, mob, base, belgacom en telenet verkoop) en heb nog nooit een klant gehad die zijn nummer kwijtraakte bij een overdracht.
Met die voorwaarde wel dat de klant niet zelf zijn abo heeft stopgezet.

Verbeter me als ik verkeerd ben in uw geval, maar ik denk dat je telenet buiten het veel te traag werken, veel kan verwijten.
Goran
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Apr 2003 17:36
Woonplaats: Wingene

Berichtdoor marcov op 03 Okt 2006 23:25

Wel ik had die SIM een half jaar terug gekregen met 35 euro belwaarde, (oude SIM was defect geraakt), maar die SIM had een vervaldag op 30 september. Na enkel maanden besloot ik naar TN Mobile te gaan, dus heb die SIM nooit herladen, anders was ie niet vervallen. Na de aanvraag bij TN durfde ik er ook niks meer opzetten, zou het kwijt zijn bij de overdracht. De overdracht naar TN is dus nooit voltooid geweest door die kerels uit Mechelen, een andere verklaring heb ik niet.
Misschien stom van me om zo lang te wachten, maar je blijft hopen tot de laatste dag hé, enfin heb een nieuwe SIM en nr bij Mobister, actief binnen de '5 minuten', das pas service.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

vervolg

Berichtdoor marcov op 04 Okt 2006 18:14

Vandaag hebben ze me gebelt, ongelooflijk maar waar.
En dan komen ze me droogweg zeggen dat ze van mij geen GSM nr gekregen hebben... stond nogthans op het formulier bij de aanvraag bij nummeroverdracht en hadden ze bij m'n laatste telefonisch contact wel. Weeral de zoveelste communicatiestoring.

[toevoeging]
Vraag voor de specialisten hier, goran misschien:
ik kreeg eind augustus een SIM kaart van TN, staat daar het GSM nummer reeds op? Of koppelen ze die bij activatie aan het SIMkaartnummer?
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor Tamino op 08 Okt 2006 22:55

Bij de lancering van Telenet Mobile had ik ook een SIM aangevraagd. Met de bedoeling die als tweede (privé) nummer te gebruiken.

Na de aanvraag via de website duurde het welgeteld een week voor mij men hierover telefonisch contacteerde. Zat net in de wagen, de operatrice legde uit dat ze een contractje ging opsturen vroeg om mijn identiteitskaartnummer. Hierop merkte ik op dat dit nummer reeds geweten is bij Telenet, dat ze maar in C@FE moet kijken en dat ik op dat moment aan het rijden was op de E40. Ze zei dat ze dat toch nodig te hebben en vroeg me of ze me eventueel terug kon bellen.
Hierop heb ik geantwoord dat ze me maar eens moet terugbellen als Telenet haar bestaande klanten serieus neemt en ze eens een volwassen gsm-dienst hebben ipv deze bureaucratische procedure en dat ik wel in de eerste beste bollenwinkel een gsm-abonnement of gsm-herlaadkaart kan gaan halen.

Daar stopte Telenet Mobile voor mij.
Tamino
 

Berichtdoor marcov op 09 Okt 2006 14:37

Helemaal mee eens, als ze nieuwe Mobile klanten willen, moeten ze daar zelf ook moeite voor doen.
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Berichtdoor Monika op 09 Okt 2006 21:43

Leuke verhalen hier.

Vorige week werd ik in Molecule aangesproken om over te gaan naar Eufony van Mobistar met een actie die 12 maand geldig is. Na veel overtuigingen deed ik de stap om van proximus naar mobistar te veranderen. De GROOTSTE FOUT in mijn telefoonleven. Eerst en vooral heeft die medewerker 36 maand (omdat ze dan een extra bijpremie krijgen) aangeduid (wat ik dus niet daar gezien heb) en de actie zelf is maar 12 maand geldig. Ging ik dus volledig niet met akkoord. Eens thuisgekomen heb ik die dan ook opgebeld voor een beïndiging van het contract. Binnen de 4 dagen moet je met een aangetekend schrijven bevestiging geven dat je het contract wilt stopzetten. Wat ik dus onmiddellijk gedaan heb.

Even dacht ik dat alles in orde was tot ik vandaag (7 dagen later) geen netwerk meer heb. Ik kon zelfs niets meer doen met mijn gsm. Daarbij komt nog dat ik paar dagen geleden mijn kaart voor 25 euro opgeladen had van proximus. En ik het geld even goed in de vuilbak kon smijten.

Toen ik de klantendienst van mobistar eindelijk te pakken had (achter 5 menus te horen druk 1 voor dit druk 2 voor dat...) kreeg ik de grootste teef van mobistar klantenservice aan de lijn.

Toen ik de moed voor discussie opgaf heb ik nog afgesloten met de zin dat mijn mond-aan-mond reclame schitterend zal zijn! En heb vervolgens de telefoon toegesmeten. Die denken maar dat ze de zot kunnen houden met je!

Jammer voor de wel behulpzame mensen van die dienst, dat zij hun reputatie zo verpest.

Ze kon zelfs geen deftige uitleg geven over wat er moest gebeuren. En stak dan nog al de schuld op Proximus. Ze zei ook nog dat na ontvangst van de brief ze nog 3O dagen de tijd hebben om dit te behandelen. Pure geldschietterij! En ondanks dat ik de termijn respecteerde voor de opzegging lezen zij blijkbaar hun post niet. Het was een week geleden dat ik de brief verstuurd had en ze hadden hem zelfs nog niet opengedaan!

Toen ik naar proximus klantenservice belde was de sfeer compleet anders, er moesten meer van die vriendelijke behulpzame rustige mensen bestaan zoals daar. Direct werd ik geholpen. Direct een aanvraag ingediend om mijn nummer te behouden en zij zullen er zelfs voor zorgen dat ik het geld dat nog op mijn kaart stond terug op mijn kaart komt.

Conclusie, Mobistar en Eufony SUCKS.

Ik betaal nog liever meer voor een deftige service dan voor dat!

Aan alle proximusmedewerkers, doe zo voort!
Aan alle mensen die denken over te schakelen van proximus naar mobistar, denk aub goed na voor je dat doet!
Monika
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Okt 2006 21:27

Berichtdoor Monika op 10 Okt 2006 21:55

Inderdaad. Zou zelf nooit verandert zijn, maar omdat veel van de vrienden mobistar zijn dacht ik van ik zal het maar proberen.
Ze moeten hun volk maar deftig optrainen. Zomaar iets aanduiden zonder erover te praten is bedrog. Ookal heb ik in alle drukte het contract getekend.
Monika
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Okt 2006 21:27

Berichtdoor Monika op 13 Okt 2006 20:03

Bassie schreef:
Monika schreef:Inderdaad. Zou zelf nooit verandert zijn, maar omdat veel van de vrienden mobistar zijn dacht ik van ik zal het maar proberen.
Ze moeten hun volk maar deftig optrainen. Zomaar iets aanduiden zonder erover te praten is bedrog. Ookal heb ik in alle drukte het contract getekend.


Het is zeker bedrog vanwege euphony/mobistar.

Ben je nu terug bij proximus met je nummer?


Ik moest dus die aanvraag indienen (heb ik gedaan op dinsdag 10 oktober, ondertussen zijn we dus al vrijdag 13 oktober en heb ik nog steeds geen verbinding.
Toen ik belde naar de winkel waar ik de aanvraag ingediend heb, zeiden ze dat mijn naam, nummer, sim kaartnummer niet klopte volgens mobistar, dit wil dus zeggen dat die vuile mobistar naar redens zoekt om mij mijn nummer zo lang mogelijk te weigeren. GIng normaal vandaag een mailtje gehad hebben van die winkel (want ik ben niet meer bereikbaar via telefoon) maar niets gehad.

Maandag zal ik dus nog maar eens telefoonkosten doen voor het in orde te krijgen.

Ik ben gewoon sprakeloos...
Monika
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Okt 2006 21:27

eindelijk in orde

Berichtdoor Monika op 16 Okt 2006 15:23

Vandaag nog eens gebeld naar proximus. alles is in orde! Heb mijn geld terug + mijn netwerk bij proximus. Ben zooo blij!
Monika
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Okt 2006 21:27

Slot

Berichtdoor marcov op 21 Nov 2006 19:59

Vandaag eindelijk per post excuses gekregen over die langdurige activatie van mijn Mobile. Ze gaven toe dat ze me slechts 1 keer terugbelde (en niet thuis was), en nooit terugbelde of mailde. Ook de vele misverstanden en nalatigheden langs de zijde van TN.

Bij deze de PUB toch even hartelijk bedanken voor de correcte behandeling van het dossier. Goed dat er zulke organisatie bestaat, er zouden vele gedupeerde in de kou blijven staan. Bedankt!
marcov
Surfer
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 16 Sep 2006 23:09
Woonplaats: Mars

Re: Slot

Berichtdoor Monika op 21 Nov 2006 22:04

Goed dat alles opgelost is en dat ze aan jou tenminste hun excuses aangeboden hebben. eind goed, al goed!

marcov schreef:Vandaag eindelijk per post excuses gekregen over die langdurige activatie van mijn Mobile. Ze gaven toe dat ze me slechts 1 keer terugbelde (en niet thuis was), en nooit terugbelde of mailde. Ook de vele misverstanden en nalatigheden langs de zijde van TN.

Bij deze de PUB toch even hartelijk bedanken voor de correcte behandeling van het dossier. Goed dat er zulke organisatie bestaat, er zouden vele gedupeerde in de kou blijven staan. Bedankt!
Monika
Pas aangesloten op het internet
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Okt 2006 21:27

Volgende

Terug naar Telefonie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron