Pikant detail : Ik had eerst een 6Mbit verbinding en nu (na de panne) hebben ze mij op een 3.3 Mbit
verbinding moeten plaatsen omdat het signaal te slecht was zeiden ze.
Voila, het moet dan toch zijn dat er iets serieus mis gegaan is, en nog steeds eigenlijk... Het kan wel zijn dat ik misschien beter op een 6Mbit profiel zou gezet worden, maar daar betaal ik helemaal niet voor. Toen ik bestelde heb ik trouwens heel duidelijk geweest dat ik geen interesse had in een lager profiel en dat ik dan ook helemaal geen klant wou worden. Ik werd echter verzekerd dat het 20Mbit profiel geen probleem zou zijn (eigenlijk maar normaal dacht ik toen, ik woon tenslotte in Brussel, ne mens zou toch denken dat hun boeltje hier toch al up-to-date is...). Regelrecht bedrog dus. Ik besef ook wel dat die 20Mbit niet de werkelijke snelheid is die ge kunt behalen, maar ik zit begot nog geen 2 km van de centrale (info van scarlet zelf), en nog is de connectie zo slecht... Voor de panne werkte echter alles supergoed, en was ik heel tevreden.
Ten tweede, ik stuurde op 17 mei een klacht via hun support site, waarna ik de melding kreeg dat ze mij binnen 3 werkdagen gingen antwoorden. We zijn vandaag 27 mei en ik heb eindelijk antwoord gekregen, da's bij mij toch al 8 werkdagen hoor. Voor mij hoeven ze helemaal niet binnen 3 dagen te antwoorden, maar begin dan niet te verkondigen dat je het zal doen als het niet zo is...
Ten derde, hun reply op m'n klacht is ronduit belachelijk... Je krijgt wat instructies om je lijn te testen ala 'boot je pc in safe mode' & nog wat zever... OK, da's best goed dat ze toch wat instructies geven, en ze kunnen ook niet weten dat ik eigenlijk MCP ben & daarboven helemaal gene Windows draai hier thuis, maar het maakt de email wel bijna volledig waardeloos voor mij. Het enige constructieve dat ik erin kon vinden is een speedtest doen op speedtest.nl en hun de resultaten terugzenden. Leuk detail hier is dat hun reply komt van een 'noreply' adres, en aparte reply-to data in de email header is er ook al niet. Belachelijk dus. Mocht ik m'n werk zo doen, ik stond al lang op straat.
Anyway, ik ga dus die speedtest data submitten via die support site (tenzij iemand zo vriendelijk kan zijn mij het email adres te geven van die klantendienst?

), maar ik verwacht er alleszins niet veel van. Ik zou veel liever het hele gedoe buitensmijten en me abbonneren bij Voo, maar ik denk dat ik daar m'n broek aan ga scheuren aangezien ik nog maar kleine 3 maand klant ben en dus ferm zal mogen dokken als ik zo vroeg al terug opzeg