nieuw ip aanvragen

Discussie over de Telenet Internet producten, telemeter, ...

nieuw ip aanvragen

Berichtdoor V3nn3tj3 op 17 Jun 2009 14:27

Hey,

ik wordt sinds kort gedosd op me ip (kweet niet van waar het komt)...
weet hier iemand hoe lang je moet wachten als je modem uitgetrokken is om een nieuwe te krijgen ?
is het niet als je ipconfig /release doet dat je achter enkele uren een nieuw ip krijgt (ja, static ip's soms zijn ze ambetant).
heb nog nix geprobeert, maar ga straks dan eens ipconfig /release op me pc doen, en me modem effe uitrekken, kijken of het werkt (weet wel dat je 2 uur moet wachten (als je /release niet gebruikt) vooraleer je een ip krijgt op een 5de pc (als je 4de dan uitstaat hé))

Groetjes Nick
V3nn3tj3
Pas aangesloten op het internet

Re: nieuw ip aanvragen

Berichtdoor Neji op 17 Jun 2009 14:54

Voor je gaat slapen de modem eruit, 's ochtends de modem er weer in en je hebt een nieuw ip. 't Is slechts een kwestie van dat ding lang genoeg van't net te halen.
Neji
GigaGoochelaar

Berichtdoor crackjack op 17 Jun 2009 15:40

Als je je netwerkkaart een ander mac adres geeft zal je ook een ander IP krijgen, normaalgezien
crackjack
GigaGoochelaar

Berichtdoor peter273 op 17 Jun 2009 22:54

crackjack schreef:Als je je netwerkkaart een ander mac adres geeft zal je ook een ander IP krijgen, normaalgezien

Klopt, lukt elke keer (ofwel router een ander mac geven, afhankelijk van wat de modem "ziet" natuurlijk).
Niet vergeten de modem erna effe volledig af en terug aan te zetten (voedingsstekker uittrekken), zoniet weigert je volledige internetverbinding, de modem "onthoudt" de laatst aangesloten mac en weigert een andere als client.

greetz
peter273
Leecher

Berichtdoor oceanspray op 21 Jun 2009 20:19

Wat is het minimum aantal uren voordat je een nieuw IP address krijgt? Heb dit is geprobeerd een paar dagen terug maar ik kreeg geen nieuw address...trok alles uit maar was wel een korte nacht, zoiets van 5 uren.
oceanspray
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor jelte op 22 Jun 2009 14:03

peter273 schreef:
crackjack schreef:Als je je netwerkkaart een ander mac adres geeft zal je ook een ander IP krijgen, normaalgezien

Klopt, lukt elke keer (ofwel router een ander mac geven, afhankelijk van wat de modem "ziet" natuurlijk).
Niet vergeten de modem erna effe volledig af en terug aan te zetten (voedingsstekker uittrekken), zoniet weigert je volledige internetverbinding, de modem "onthoudt" de laatst aangesloten mac en weigert een andere als client.

greetz

Das niet waar. Je kan afhankelijk van je product een aantal ip adressen verkrijgen op een modem. Je zal dus zoiezo een tweede IP kunnen aanvragen met je gekloonde mac.
jelte

Berichtdoor peter273 op 25 Jun 2009 20:05

jelte schreef:Das niet waar. Je kan afhankelijk van je product een aantal ip adressen verkrijgen op een modem. Je zal dus zoiezo een tweede IP kunnen aanvragen met je gekloonde mac.

Klopt idd ook... tot je een aantal keer je mac veranderde, en het aantal mogelijke IP's "op is". :mrgreen:
Remedie: modem even de voeding uittrekken is dan nog het enige wat helpt.

greetz
peter273
Leecher

Terug naar Internet