Gebeld door Telenet: nummer 5 van de grootgebruikers.

Discussie over de Telenet Internet producten, telemeter, ...

Re: Gebeld door Telenet: nummer 5 van de grootgebruikers.

Berichtdoor Olderbudweiser op 12 Aug 2010 14:48

Ik sta al zolang ik me kan herinneren in het rood,en heb volgens DU-meter sinds ik du meter gebruik 19Gb gedownload,sinds begin augustus dus???Ben ik dan nog steeds "grootverbruiker"dan?Dit is toch te gek voor woorden?

Ik wil kunnen downloaden wanneer IK het wil,en niet wanneer Telenet zegt.Ik doe vaste nacht,en dus ben ik niet thuis,en dus kan ik niet iets downloaden.Moeten wij dan gestraft worden,omdat er wel mensen zijn die hun pc 24/7 laten blazen?Zullen ook meestal mensen zijn die nog thuis wonen,en papa en mama betalen toch alles...
Olderbudweiser
Chatter

Berichtdoor wilwi op 12 Aug 2010 14:59

Ik kijk naar die meter niet. Misschien bij begin volgende periode eens om te zien of hij groen is.
Download nu nogal veel voor de kleinkinderen, maar zal spoedig wel veel verminderen.
Ik stel mijn prog in dat hij start met downloaden om 1u in de morgen. Als ik opsta start ik geregeld nog iets zodat het om 11 a 12 uur gedaan is.
Van 11uur tot ik ga slapen heb ik meer dan voldoende snelheid (gaande van 3MB/s tot 350KB/s) om al de gewone werkzaamheden op het internet te doen, zelfs eens iets kleins downloaden tussendoor.
Heb nu reeds 6 nachten na elkaar een 35 a 45 GB gedownload en dit nadat ik verwittigd was dat ik een grootverbruiker was.
Dus al met al niet te klagen, een klein beetje aanpassen en alles loopt vlot.
wilwi
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor kahuna op 13 Aug 2010 21:42

Paar dagen terug ook een mail gehad en nadien de redirect (bijlage). Ik zat ver boven de 300GB. Mijn telemeter bleef stabiel als ik rond de 30/40GB (piekmomenten) per dag binnen trok. Dan 2 dagen over de 75GB (piekmomenten) gegaan en toen plots mail en later een redirect (bijlage).

Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet

Telenet hanteert een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen. Zo leidt Telenet het internetverkeer voor al haar klanten in goede banen en verzekert ze een optimale gebruikservaring voor iedereen.
Wat stelt Telenet vast bij uw internetgedrag?
Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik in de lopende aanrekeningsperiode is aanzienlijk meer dan wat typerend is voor uw internetabonnement.
Wat zijn de gevolgen van uw internetgedrag?
Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.
Om deze ingreep te vermijden, kennen we aan uw abonnement tot aan het einde van deze aanrekeningsperiode nog 10 GB bijkomend volume toe.
We adviseren u om onze Tips voor Fair Use door te nemen, zodat u de nodige maatregelen kunt treffen om uw volumeverbruik aan te passen.
Telenet Internet

Er rest me nu 10GB (het zal nu reeds een pak minder zijn), normaal zou dit toch ergens op mijntelenet moeten staan hoeveel er van die 10GB overblijft? Blijkbaar is dat ook teveel.

Met fup zou ik verstaan dat er ergens een limiet wordt getrokken en telenet zou dan de limieten bekend moeten maken.
Ik versta onder vrij downloaden, echt "vrij" downloaden, dus geen limiet/geen smallband en zeker geen fup.
Bijlagen
fup_warning.JPG
fup redirect
kahuna

Berichtdoor svermassen op 13 Aug 2010 22:14

Ik heb de mail ook juist gehad ...

En dit terwijl de meter in het begin van rood staat.

Telenet: voer a.u.b. de limieten terug in, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn !!! Dit is echt geen oplossing !!!
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor Olderbudweiser op 14 Aug 2010 14:05

Heb die mail vandaag ook gehad.Volgens DU meter(die ik sinds 6 aug.gebruik)heb ik tot nu 19Gb verbruikt;ervoor weet ik niet?In ieder geval minder dan de 100Gb die ik had "in den tijd" van Turbonet XL...Dit is lachwekkend belachelijk

EDIT:En NEE,we wilen die limieten niet terug,we willen gewoon eens ZEKER weten hoeveel we mogen downen vooraleer we een warning krijgen!!!
Olderbudweiser
Chatter

Berichtdoor dataline op 14 Aug 2010 17:19

Zo laatste dag voor nieuwe aanrekeningsperiode had ik nog 10GB ter beschikking, en ik heb deze aanrekeningsperiode ongeveer 300GB verbruikt, dagelijks 10GB !!! Niet in één keer. Nu zit ik op aangepaste snelheid:
Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet - Aangepaste snelheid

Zoals u weet, hanteert Telenet een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen.

Ondanks onze eerdere herinnering aan deze Fair Use Policy, stellen we vast dat uw volumeverbruik niet is verminderd en voor de lopende aanrekeningsperiode overdreven hoog ligt in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement.

Wij hebben bijgevolg uw internetverbinding tot het einde van deze periode een lagere prioriteit gegeven. Een minimale breedbandverbinding blijft evenwel gegarandeerd.

Zodra uw huidige aanrekeningsperiode afloopt, wordt de oorspronkelijke snelheid van uw abonnement automatisch hersteld.

Wij raden u aan om onze Tips voor Fair Use door te nemen, zodat u in de toekomst een aanpassing van uw internetsnelheid kunt vermijden.

Telenet Internet

[MOD: quote-tags toegepast]

Ik raad jullie aan gans jullie systeem van vrij downloaden in de vuilbak te gooien, trekt op niets!!!!!!

Doeeeiii.
dataline
Surfer

Berichtdoor Kenny83 op 15 Aug 2010 00:06

Gisteren stond ik in het gele gedeelte na wekenlang in rood te staan.

Vandaag is de éérste dag van de nieuwe aanrekeningsperiode en ik sta terug voorbij rood...

Wat een systeem ik lach telenet gewoon uit bende amateurs
Kenny83

Berichtdoor wilwi op 15 Aug 2010 08:34

Na 14 dagen gemiddeld 30GB per dag tijdens de daluren en een 5 GB per dag tijdens de piek is mijn meter gezakt van ver voorbij rood naar grens rood, geel.
Heb volle snelheid s'nachts en ook bijna gans de dag.
Geen probleem dus, en best tevreden
wilwi

Berichtdoor andy73c op 15 Aug 2010 12:47

svermassen schreef:Telenet: voer a.u.b. de limieten terug in, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn !!! Dit is echt geen oplossing !!!

Hela! Zal het gaan ja! :) Niks limieten terug invoeren. Wat meer duidelijkheid over het huidige verbruik en over hoe men de melding distributeerd maar nu we eindelijk uit de prehistorie zijn, wil je weer terug :)
andy73c

Berichtdoor svermassen op 15 Aug 2010 14:13

andy73c schreef:
svermassen schreef:Telenet: voer a.u.b. de limieten terug in, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn !!! Dit is echt geen oplossing !!!

Hela! Zal het gaan ja! :) Niks limieten terug invoeren. Wat meer duidelijkheid over het huidige verbruik en over hoe men de melding distributeerd maar nu we eindelijk uit de prehistorie zijn, wil je weer terug :)

Ik weet het, maar het huidige systeem irriteert mij mateloos.
Dan heb ik persoonlijk liever een fatsoenlijk ruime limiet, die maandelijks dynamisch aangepast wordt dan een systeem wat op geen kl*t*n trekt.
Waarom moeten gewone klanten hier ook voor boeten?
Ik download geen 500 GB op een maand.
Ook het feit dat mijn Upload voor online-backup doortelt...
En er staat nog 16 GB in wachtrij en ik krijg er nog maar 10 GB ...

Dus ben ik eraan binnen een paar dagen ...
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor kal_el op 15 Aug 2010 16:58

svermassen schreef:
andy73c schreef:

Ik weet het, maar het huidige systeem irriteert mij mateloos.
Dan heb ik persoonlijk liever een fatsoenlijk ruime limiet, die maandelijks dynamisch aangepast wordt dan een systeem wat op geen kl*t*n trekt.
Waarom moeten gewone klanten hier ook voor boeten?
Ik download geen 500 GB op een maand.
Ook het feit dat mijn Upload voor online-backup doortelt...
En er staat nog 16 GB in wachtrij en ik krijg er nog maar 10 GB ...

Dus ben ik eraan binnen een paar dagen ...

waarom denkt iedereen toch steeds dat er na die 10Gb die je nog krijgt een smalband komt?
smalband bestaat niet meer, je krijgt een aangepast profiel waarbij je voor 80% van de dag nog steeds je volledige snelheid zal halen, en voor de rest een lager profiel (meestal nog steeds rond de 4mbps).

Je kan dus toch gewoon blijven downloaden, ik zie echt geen problemen met dit systeem...
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
kal_el
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor Dima_2005 op 15 Aug 2010 17:21

Wel, mocht het inderdaad 4Mbps zijn, zou het geen probleem mogen zijn, maar volgens Telenet is dat 512kbps. Daar knelt het schoentje vrees ik...
Dat is geen leefbare snelheid meer!
(zelf heb ik ExpressNetXl, dus met limiet. En heb er op zich geen problemen mee, aangezien ik op kot nu een ongelimiteerde lijn heb van Belgacom :mrgreen: ) - en met 80( + nachturen)GB + 500++GB kom ik zeker wel toe denk ik.
Dan gaat opslagruimte me een grotere probleem bezorgen.
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Mobile Vikings (Oneplus One) Speedtest: http://bit.ly/1qWS6kE
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor wilwi op 15 Aug 2010 18:59

Mijn laagste vandaag 58KB/s
wilwi

Berichtdoor svermassen op 16 Aug 2010 08:00

Toch wel heel duidelijk dat het geen 4 Mbps is ...
Als ze effectief 4 Mbps zouden nemen in de spits en van de upload afblijven dan kan ik er nog mee leven...
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor wilwi op 16 Aug 2010 08:33

Vandaag nieuwe aanrekeningsperiode, meter netjes terug in groen.
wilwi

Berichtdoor svermassen op 16 Aug 2010 10:24

Ik ga het nog effe wachten met een klacht in te dienen voor transparantie.
Nog een maand of zo :mrgreen:
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor andy73c op 16 Aug 2010 12:09

Dima_2005 schreef:Wel, mocht het inderdaad 4Mbps zijn, zou het geen probleem mogen zijn, maar volgens Telenet is dat 512kbps. Daar knelt het schoentje vrees ik...
Dat is geen leefbare snelheid meer!
(zelf heb ik ExpressNetXl, dus met limiet. En heb er op zich geen problemen mee, aangezien ik op kot nu een ongelimiteerde lijn heb van Belgacom :mrgreen: ) - en met 80( + nachturen)GB + 500++GB kom ik zeker wel toe denk ik.
Dan gaat opslagruimte me een grotere probleem bezorgen.

Ja maar, nu vergelijk je weer appelen met peren. Jij hebt twee lijnen dus allicht kom je toe. Je mag die BGC lijn niet meerekenen als je je wil staven aan de doorsnee gebruiker. De logica is eigenlijk wel simpel.

nu, misschien is die 512 kbps een tikfout en is het eigenlijk 512 KB/s :)
andy73c

Berichtdoor svermassen op 17 Aug 2010 08:39

Ik heb mijn statistieken van de vorige periode maar eens opgevraagd.
Nu nieuwe periode met het meterke als op stand 2. Snappe wie kan snappen ...
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor The_Kit op 17 Aug 2010 10:44

svermassen schreef:Ik heb mijn statistieken van de vorige periode maar eens opgevraagd.

Straf, ik download steeds 's nachts (na 1u), ik schat een 350GB vorige periode. Meter niet in het rood gegaan, op het laatste stond hij op stand 3 of 4. Dan de laatste dag van mijn periode 60GB tijdens de rode uren erdoor gejaagd. Mailtje aangekregen etc. Dag erna meter gereset naar stand 1. Vannacht 30 a 40 GB en staat nog steeds op stand 1.
The_Kit
Surfer

Berichtdoor svermassen op 17 Aug 2010 11:41

The_Kit schreef:
svermassen schreef:Ik heb mijn statistieken van de vorige periode maar eens opgevraagd.

Straf, ik download steeds 's nachts (na 1u), ik schat een 350GB vorige periode. Meter niet in het rood gegaan, op het laatste stond hij op stand 3 of 4. Dan de laatste dag van mijn periode 60GB tijdens de rode uren erdoor gejaagd. Mailtje aangekregen etc. Dag erna meter gereset naar stand 1. Vannacht 30 a 40 GB en staat nog steeds op stand 1.

Maar mijn punt: ik wil niet downloaden 's nachts.
Ik wil datgene dat ik overdag of 's avonds kon downloaden nu ook.
En vandaar ga ik toch eens de statistieken opvragen zodat ik weet waar ik aan toe ben.
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor depeje op 17 Aug 2010 12:32

Ik kan nu overdag meer downloaden dan ik vroeger overdag kon downloaden hoor.
:D Afbeelding
Gebruikers-avatar
depeje
Surfer

Berichtdoor Dima_2005 op 17 Aug 2010 12:49

Wel, dat is ook nog zoiets. Dit is nu zo onduidelijk, sommige mensen zitten al in het rood na 30GB, anderen downloaden overdag 200GB en dan nog altijd zonder problemen!
Telenet Whoppa (ASUS RT-AC68U) Speedtest: http://bit.ly/1jeWFrv -- Pingtest: http://bit.ly/1jLK6PN
Mobile Vikings (Oneplus One) Speedtest: http://bit.ly/1qWS6kE
Dima_2005
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor svermassen op 17 Aug 2010 12:53

depeje schreef:Ik kan nu overdag meer downloaden dan ik vroeger overdag kon downloaden hoor.

Ik niet, dus wil ik de statistieken om te zien waar ik aan toe ben.
Ik heb wel een deel zo gemeten, maar das alles bijeen.
Nu heb ik wel het geluk gehad dat ik na de 10 GB het maar 2 dagen meer was, maar dat de meter altijd in het rood staat is toch ook niet normaal.
Gisteren en eergisteren begon ik wel ineens surfproblemen te krijgen.
Websites die niet open gingen, timeouts, ...
Maar een melding van aangepaste snelheid heb ik nooit gehad.
En een speedtest was ik vergeten :(
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor wilwi op 18 Aug 2010 09:53

Na drie nachten download (van 1a 2 uur tot 7 uur en van 9 tot 11 in de week) heb ik 88GB binnengehaald. Tijdens spitsuur geen 2 GB totaal.
Toch staat mijn meter terug bloedrood. Klopt niet als je de mails van telenet leest, zou nog steeds in het groen moeten staan.
Gebruik het gratis NetWorx om mijn download gedrag bij te houden en zal indien ze me terug op lagere snelheid zetten hun mail en mijn grafieken eens doorsturen naar telenet.
Al bij al, ook met verlaagde limiet tijdens piek vind ik het beter dan vroeger, maar wel heeeeeeel onduidelijk
wilwi

Berichtdoor svermassen op 18 Aug 2010 13:01

Ik heb toch nog altijd geen statistieken gehad.
Meestal krijg ik dezelfde dag nog bericht.
Nu niet echt :mrgreen:
svermassen
Tik medewerker
Tik medewerker

VorigeVolgende

Terug naar Internet