FTP geblokkeerd door hoge stand van telemeter?

Discussie over de Telenet Internet producten, telemeter, ...

FTP geblokkeerd door hoge stand van telemeter?

Berichtdoor Paddy op 11 Jun 2003 17:14

Sinds gisteren kunnen we geen enkele verbinding meer maken via FTP naar onze sites. Dit zijn geen sites die bij Telenet staan. Eén daarvan is van onze domeinnaam waar we ook ons eigen forum beheren en waar regelmatig vanalles moet geupload worden. Ook al is die hoeveelheid niets speciaals, toch blijkt dat onze upload limiet van de telemeter nu op 90% staat! Kan het dus zijn dat alle toegang via FTP ons nu ontzegt wordt omdat we nabij de limiet liggen? Indien dit inderdaad zo is dan vind ik het wel straf. Het is niet alsof we warez of zo versturen, we willen gewoon onze sites onderhouden, meer niet. En als je daarvoor al verplicht gaat worden om extra bandbreedte bij te kopen dan vrees ik dat Telenet verkeerd bezig is. Vroeger hadden we ADSL... ik heb me al beklaagd dat ik overgestapt ben naar Telenet...
Laatst gewijzigd door Paddy op 11 Jun 2003 17:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Paddy
Surfer

Berichtdoor PowerKe op 11 Jun 2003 17:26

Waarom je plots geen FTP sites buiten TN kan raadplegen weet ik niet, toevallig ook niets gewijzigd aan je firewall instellingen of ftp client instellingen?

Wat betreft die upload moet je er rekening mee houden dat slechts 15% van je totale volume mag gebruikt worden voor upload. Bij een standaard abonnement van 10GB is dit dus maximimaal 1.5GB upload/30 dagen.

Voor zover ik weet wordt enkel je snelheid begrensd bij het overschrijden van het totale volume, maar er worden geen services geblokkeerd.
Gebruikers-avatar
PowerKe
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor Paddy op 11 Jun 2003 17:41

PowerKe schreef:Waarom je plots geen FTP sites buiten TN kan raadplegen weet ik niet, toevallig ook niets gewijzigd aan je firewall instellingen of ftp client instellingen?

Neen, we hebben helemaal niets veranderd aan onze instellingen. We dachten eerst dat het gewoon een blokkage was van het programma of de computer, maar zelfs na een herstart bleef alles hetzelfde. We zullen eens proberen het hele programma opnieuw te installeren maar ik vind het toch heel raar aangezien alles perfect werkte en nu plots dat we aan 90% komen zit alles vast.
Paddy
Surfer

Berichtdoor airzimmy op 11 Jun 2003 19:20

Probeer eens vanop iemand anders zijn verbinding...
airzimmy
KiloKopieerder

Berichtdoor mercator op 11 Jun 2003 20:02

wat is de foutmelding trouwens?
mercator
KiloKopieerder

Berichtdoor Paddy op 12 Jun 2003 09:30

mercator schreef:wat is de foutmelding trouwens?

Er komt helemaal geen foutmelding... er gebeurt zelfs helemaal niks! Het zandlopertje komt op het scherm en da's alles.

Maar nu moet ik wel zeggen, ik heb het met een ander FTP programma geprobeerd en daarmee gaat het nu blijkbaar wel. Dus het moet dan toch aan het FTP programma zelf liggen, mijn excuses. :oops:

Wat er dan precies aan scheelt weet ik niet, ik zal het eens volledig verwijderen en opnieuw installeten en dan zien we wel.

Feit blijft wel dat de upload limiet angstvallig dichtbij is, hoewel we er niks bijzonder mee doen, enkel en alleen onze sites onderhouden. Dit vind ik dan toch overdreven om nog eens een extra limiet te leggen op het uploaden.
Paddy
Surfer

Terug naar Internet