IP adres - DHCP server

Krijg je die nieuwe PC, router, switch, pda maar niet op het netwerk? Misschien kan iemand in dit forum je wel helpen.
Ook voor apparaten die je bij je provider gekocht hebt, anders dan de modem, zoals switchen, wireless, powerline,...

IP adres - DHCP server

Berichtdoor L-jay op 20 Aug 2002 12:45

Vrijdag nieuwe installatie gedaan. Alles werkte. Na een paar uur geen verbinding meer kunnen maken. Herinstallatie gedaan. Instellingen gechekt; OK. MODEM: OK. Kabel: OK. IP-adres; telkens in de range van 169.254.x.x, dus kan blijkbaar geen contact maken met de DHCP server. Ligt het probleem nu bij mij of bij telenet: enige suggesties? (zulk probleem is reeds gepost geweest => weet iemand welk nu het eigenlijk probleem was?)
L-jay
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor mortis__rigor op 21 Aug 2002 13:50

Hebt ge ne firewall op uwe pc draaien? Het zou best kunnen dat deze de dhcp packetjes tegen houdt, en op die manier krijgt ge geen IP adres toegewezen
I am the way
...
Prepare for Salvation
mortis__rigor
Chatter

Berichtdoor infiltrator op 21 Aug 2002 15:17

De dhcp servers van telenet werken nu op een nieuwe manier , als je ennige tijd offline bent geweest of door weet ik wat voor reden je een nieuw ip nr ontvangt , dan krijg je je nieuw ipnr bijna onmiddelijk , maar moet je wachten tot de dhcp server je ook de dns servers toegewezen heeft , olang je geen dnsservers staan hebt als je ipconfig doet , dan is je internet connectie ( ip en dns instellingen die je auto krijgt ) nog niet inorde en moet je wachten , dit kan 30-45 minuten duren
infiltrator
Chatter

Berichtdoor L-jay op 22 Aug 2002 11:48

Bedankt voor jullie antwoorden:

Allereerst heb ik gemaild naar telenet en zij hadden een standaard antwoord. Herinstallatie van je netwerkaart en recheck de netwerkinstellingen..

Na wat rondhoren - een vriend had al eerder met dit probleem te kampen gehad - is er voorlopig een oplossing uit de bus gevallen die me wel verder helpt. Je computer afsluiten, de modem uit het stopkontakt trekken (in standby is niet voldoende). Terug insteken, computer opstarten en klaar. Voorlopig heb ik dit probleem al twee maal voor gehad op een week tijd. (Mijn modem is een Motorala SURFboard SB4200E EuroDocsis). Zijn er misschien nog mensen die met dit type modem problemen hebben van deze aard of is het de combinatie van mijn systeem met de modem?
L-jay

Berichtdoor DonDiego op 10 Sep 2002 11:08

Hallo L-Jay,

Ik heb net hetzelfde probleem. Ga eens proberen of ik het hier op dezelfde manier kan oplossen. Hou je op de hoogte, of heb je al een betere oplossing ondertussen ?
Don Diego, El Heroe De Los Angeles
DonDiego

Berichtdoor DonDiego op 10 Sep 2002 21:34

Het trukje heeft hier ten huize ook gewerkt, en ja, het gaat over exact hetzelfde type modem. Om meerdere PC's te kunnen gebruiken dus best een netwerkkaartje bijsteken op de 1ste PC en dan doorlinken naar de 2de PC.

adios,
Don Diego, El Heroe De Los Angeles
DonDiego

Terug naar Eigen hardware en netwerk