one.com miserie alom

Voor al je vragen over webhosting en domeinregistratie.
Vragen over web development zijn ook welkom.
Commerciële boodschappen niet toegestaan!

one.com miserie alom

Berichtdoor colake op 18 Sep 2008 10:11

De meeste hebben waarschijnlijk al wel de reclame voor one.com (vroeger b-one) gezien op diverse sites.
Ze bieden php hosting aan tegen 1,25 euro per maand wat dus best interessant zou kunnen zijn.
MAAR er zitten echter sireus scherpe kantjes aan die one.com.

Even mijn ervaring met hen mee geven:
Ik heb bij hen ongeveer een drie tal jaar geleden een hosting abonnement genomen. In de begin vrij tevreden van en alles leek in orde.
Tot ik vorig jaar ernstige problemen ondervond met een zeer slome server. Ik heb daarvoor een paar keer contact opgenomen met de live help (online chat) en daar wisten ze mij te vertellen dat ze er niks konden aan doen. Ik moest een lijstje bij houden met de momenten wanneer de storing was. Blijkbaar zijn ze dus te lui om in hun serverlogs te gaan kijken. Na een paar weken bleek de situatie terug te normaliseren en heb ik het maar zo gelaten.

Voor mijn site gebruik ik het CMS typo3 en enkele maanden geleden wilde ik een nieuwe extensie online zetten. Lokaal op mijn computer werkte alles zonder problemen maar op de server kreeg ik melding dat de php memory limit was overschreden. Live help wist mij te vertellen dat ze deze limiet niet konden verhogen. Het enige wat ik kon doen was de extensie offline zetten en de leuke extra dingen die ik gepland had op mijn site in de koelkast steken. Op dat moment besloot ik dan maar om bij hen op te stappen.

Op 30 juli stuur ik een brief naar one.com met de melding dat ik mijn abonnement bij hen wil stop zetten. In hun algemene voorwaarden staat dat men dit 45 dagen voor het einde van het contract moet doen via brief of fax en dat dit niet via mail kan anders wordt het abonnement opnieuw met een jaar verlengt verlengt. Mijn abonnement loopt af begin oktober. Dus die 30 juli was ruim op tijd. Jammer genoeg kreeg ik geen reactie op deze brief dus neem ik begin september terug contact met hen op via de Nederlandstalige live help. Ik kreeg daar een link waarmee ik mijn opzegging kon bevestigen. Na het klikken op de link bleek dat er toch een extra jaar aan vast zat dus neem ik opnieuw contact op met de Engelstalige live help. Ze konden mij daar niet helpen en gaven mij een e-mailadres waar ik mij naar moest wenden. De persoon van de live help reageerde min of meer verbaast dat ik via brief mijn opzegging had gedaan. Bij navraag bij verschillende personen leerde ik dat ze zonder problemen via live help of mail hun opzegging hadden kunnen doen.

In een vriendelijke mail leg ik de hele situatie, verwijs ik naar de algemene voorwaarden en dat het blijkbaar toch mogelijk was om via mail of live chat op te zeggen. Als antwoord krijg ik een mail met een link naar een pagina waarop mijn mail en het antwoord van one.com staat. Het was een zeer arrogant antwoord waarin verwezen wordt naar een puntje in de de algemene voorwaarden dat vermeld als je binnen de 8 dagen geen antwoord krijgt je opnieuw een brief moet versturen.

Enkele dagen later neem ik dan nog maar eens contact op met de Nederlandstalige live help en doe ik opnieuw mijn verhaal. De persoon kon of wilde mij niet helpen. Ik liet vallen dat ik het gevoel had dat one.com mijn opzegging weg gemoffeld had omdat deze niet aangetekend was verstuurt. De medewerker zei dat het niet beleefd was om dergelijke beschuldigingen te uiten waarop ik reageer dat het ook niet mooi is om geen klantvriendelijkheid te betonen. Ook liet ik verstaan dat ik negatief tegen one.com stond en dat ze dit zelf konden veranderen door mij een oplossing aan te bieden. De medewerker sloot het gesprek af met "Ik kan dit niet anderen".

Ondertussen heb ik de factuur gekregen voor het extra jaar maar is ook mijn domeinnaam getransfereerd naar een andere hosting firma en is de one.com hosting totaal onbruikbaar doordat o.a ftp via de domeinnaam gaat.

Besluit:
Als je ooit een abonnement neemt bij one.com lees dan eerst heel goed de algemene voorwaarden. Bovendien is one.com enkel geschikt voor zeer beperkte php sites die amper bezoekers tellen.

Ik heb de raad gekregen van een collega om een zeer kwade maar correcte mail te sturen met al mijn opmerkingen naar hen waarin ik dreig met een rechtszaak als ze mij ook maar 1 betalingsherinnering durven te sturen en te verwijzen naar hun algemene voorwaarden die van zeer twijfelachtige aard zijn. Maar voor dat ik dat wil doen wil ik eerst toch wat meer informatie over mijn mogelijkheden dus daarom enkele vraagjes.

Mijn vragen:
  • is de vermelding dat je binnen de 8 dagen terug een brief moet sturen als er geen reactie komt wel wettelijk? Dit zou immers willen zeggen dat one.com bewust kan wachten met reageren tot dat men je een jaar extra kan aansmeren.
  • Is de termijn van 45 dagen opzeggen wel wettelijk in orde? Is er geen maximum termijn?
  • Zijn er nog mensen die nare ervaringen hebben gehad met one.com en hoe hebben ze dit opgelost gekregen?
colake
MegaMailer

Re: one.com miserie alom

Berichtdoor kal_el op 18 Sep 2008 10:50

ik heb ook een hosting bij one.com
't is wel enkel maar om er een forumpje (echt een klein forum) op de draaien.
snelheid in downloaden van gegevens gaat aan 1 mb/s ('t is ook een redirect voor ET)...
Ik ben wel tevreden, ooit eens een klein probleem gehad en ook die live chat gebruikt, maar daar had ik ook de indruk dat het eerder luie werknemers zijn. :)
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
kal_el
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor nobeat op 18 Sep 2008 13:50

ben net met een website begonnen bij one.com (www.jag.be)
enkel tot nu toe het probleem dat je niet aan de backup kunt die ze beweren te nemen
nobeat
Leecher

Berichtdoor Amedee op 18 Sep 2008 16:51

Ik vraag me iets af. Is het zinvol dat Tik vzw, naast opkomen voor klanten van internetproviders, ook opkomt voor klanten van hostingbedrijven? Tenslotte hebben we onze werking ook uitgebreid naar telefonie en tv.
Wat vinden jullie?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Nonkie op 18 Sep 2008 19:54

Amedee schreef:Ik vraag me iets af. Is het zinvol dat Tik vzw, naast opkomen voor klanten van internetproviders, ook opkomt voor klanten van hostingbedrijven? Tenslotte hebben we onze werking ook uitgebreid naar telefonie en tv.
Wat vinden jullie?

Het is geen slecht gedacht. Het komt meer en meer op dat mensen een hostingspakket nemen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nonkie
TeraTovenaar

Berichtdoor lembregtse op 18 Sep 2008 20:09

nonkie schreef:
Amedee schreef:Ik vraag me iets af. Is het zinvol dat Tik vzw, naast opkomen voor klanten van internetproviders, ook opkomt voor klanten van hostingbedrijven? Tenslotte hebben we onze werking ook uitgebreid naar telefonie en tv.
Wat vinden jullie?

Het is geen slecht gedacht. Het komt meer en meer op dat mensen een hostingspakket nemen.

Feit, ik vraag me dan af, moeten we VOIP providers in het algemeen er ook gaan bijnemen? Telecom en Internet Klantenvereniging is dan ook een breed gala aan diensten. Ik denk dat TIK daar zelf eens goed moet over nadenken over welk publiek ze allemaal willen gaan aanspreken, en indien dan ja een hele boel wijzigingen gaan doorvoeren aan structuur enzo. Lijkt mij geen slecht idee, maar het moet natuurlijk wel haalbaar blijven!

Ik zou zeggen, zeker iets voor op de agenda te zetten.
Juiste beslissingen berusten op ervaring. Ervaring berust op onjuiste beslissingen.
Gebruikers-avatar
lembregtse
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Amedee op 18 Sep 2008 20:49

Wel, voor mij is het een open vraag.
Als er vanuit onze basis vraag naar is, én het valt te rijmen met onze opdrachtsverklaring, én (belangrijkste) er zijn vrijwilligers voor om daaraan te werken, dan heb ik zoiets van, waarom niet?
Ik denk niet dat er grote wijzigingen qua organisatie nodig zijn. Maar organisatie op zich is niet zo belangrijk, het belangrijkste zijn de mensen die de organisatie invullen. Soit ik ga er eens een nachtje over slapen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor colake op 19 Sep 2008 10:15

Wat vinden jullie?

Amedee zo mijnen topic kapen en dat als moderator, foei :lol:

Persoonlijk vind ik dat die dingen samen hangen en dat het interessant kan zijn om in bepaalde gevallen ook op te komen voor klanten van hostingbedrijven, VOIP provider, etc.
Deze dingen komen hier op het forum ook ter spraken en als bv. in een topic zou blijken dat er met 1 bepaald bedrijf problemen zijn dan kan TIK bv. al een berichtje op de site plaatsen of klachten centraliseren en contact opnemen met het bedrijf zoals ze bv. bij Dommel hebben gedaan. Stel dat er bv. in een bepaalde sector veel misbruiken blijken te zijn kan TIK een persberichtje versturen. Het zijn misschien niet meteen spectaculeire dingen en in het begin is de kans groot dat het succes er van klein is maar op termijn zou dit mooie resultaten kunnen opleveren.

Om te beginnen kan het misschien al interessant zijn om eens te kijken dat binnen "Providers & internet algemeen" geen extra opsplitsingen kunnen gemaakt worden voor bv. VOIP en hosting. Dit gaat de opvolging iets eenvoudiger maken en zorgt er ook voor dat een vraag geen 10 keer gesteld wordt.
colake
MegaMailer

Berichtdoor colake op 19 Sep 2008 10:32

kal_el schreef:ik heb ook een hosting bij one.com
't is wel enkel maar om er een forumpje (echt een klein forum) op de draaien.
snelheid in downloaden van gegevens gaat aan 1 mb/s ('t is ook een redirect voor ET)...
Ik ben wel tevreden, ooit eens een klein probleem gehad en ook die live chat gebruikt, maar daar had ik ook de indruk dat het eerder luie werknemers zijn. :)

nobeat schreef:ben net met een website begonnen bij one.com (http://www.jag.be)
enkel tot nu toe het probleem dat je niet aan de backup kunt die ze beweren te nemen

Ik was even op userbase aan het zoeken over topics naar hosting en kwam daar volgende quote van cloink over one.com tegen:
One is perfect voor de eerste de beste huis-, tuin- en keukenwebsite, maar blijkt nog wel eens onstabiel. Support is er ook al niet echt. Logisch ook, want aan 1,25€ per klant, moet je héél wat websites op één server zetten om rendabel te zijn. Maar als het voor de een of andere nietszeggende blog is, dan voldoet het uiteraard prima.

Remember: if it sounds to good to be true, it probably is.

Dit vat eigenlijk goed samen waar one.com goed voor is. Van zodra je iets meer geavanceerde dingen wil doen dan valt one.com door de mand.
Zo bieden ze bepaalde functies niet aan of implementeren ze halfslagtig (subdomeinen en backups zijn daar een vb. van)
Verder is er dan ook de klantonvriendelijkheid en arrogantie eens ze je als klant hebben.
En afsluiten doen we met de algemene voorwaarden die vooral in het voordeel van one.com zijn geschreven.

Ik geef dit maar mee als info en zou one.com persoonlijk niet meer aanraden als ze mij raad vragen over hosting.
Maar in bepaalde gevallen kunnen ze wel interessant zijn. Het kan echter de moeite lonen om zelf even verder te zoeken.
Zo ben ik terecht gekomen bij http://www.antagonist.nl en betaal ik nu een klein beetje meer dan bij one maar krijg ik er wel een betere service voor in de plaats.

bron quote: userbase topic
colake
MegaMailer

Berichtdoor Neji op 19 Sep 2008 15:06

Ik zeg altijd tegen mensen dat wanneer zij wat meer service wensen ze best overstappen naar bedrijven als combell.
De prijzen zijn er uiteraard hoger (start pakket staat op 8 euro nog iets per maand voor linux), maar als in de nacht van zondag op maandag zo rond 2uur een vraag hebt gestuurd per mail dan ligt je antwoord al klaar binnen enkele minuten...

Ook had ik bvb eens per ongelukg windows hosting besteld ipv linux hosting. Binnen de week had ik mijn creditnota ontvangen + diezelfde dag nog had ik mijn linux hosting + domeinnaam eraan gekoppeld gekregen.

Ook een probleempje met Drupal (de vaak voorkomende fout waarin je tijdens de installatie niet verder komt dan de db instellingen en waar ik niets van wist door mijn eerste gebruik met drupal en de gedachte dat het lag aan mysqli... Die hebben zij gewoon voor mij opgelost (een of andere waarde in een drupal conig file wijzigen en de database aanmaken zodat ik verder kon)... iets wat ik bij andere hostingsbedrijven die goedkoper zijn nog niet zou mogen over denken! :))

DNS settings is nog zo'n ding. Elke nieuwe domeinnaam die ik koop krijg ik het voor elkaar om de dns settings te verknoeien.. Mailtje en hup 't is in orde :)
Ik betaal liever wat meer voor de service. En daar ben ik al veel blij mee geweest! :)

Ik zou zeggen, als je het budget hebt om de toch duurdere (een 6tal keer duurder...) hosting te nemen, doen!
Catnip.
Gebruikers-avatar
Neji
GigaGoochelaar

Berichtdoor Nonkie op 19 Sep 2008 15:24

Neji schreef:Ik betaal liever wat meer voor de service.

Ik ook. Ik moet geen hostingspakket hebben voor een paar euro. De prijs zegt al genoeg wat je gaat krijgen.
Ik heb mijn pakket van webcreating en heb al een boel mensen/resellers naar daar gestuurd en heb tot hiertoe nog geen klachten vernomen.
Scherpe prijzen, goed product en goede service.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nonkie
TeraTovenaar

Berichtdoor Amedee op 19 Sep 2008 16:12

VoIP hoort wat mij betreft bij telefonie. We doen hier ook geen opsplitsing tussen analoge en digitale televisie, voor mij komt dat op hetzelfde neer.
Voor hosting wil ik zeker een aparte rubriek maken op het forum, ik weet dat er genoeg topics zijn om die op te vullen.
Om daar ook echt een werkgroep van te maken onder de paraplu van Tik: ik wacht nog eventjes af, maar ik ben er persoonlijk niet tegen.

En dan nu terug on topic (sorry voor de kaping): helaas krijg je waarvoor je betaald.
Ik heb ooit een goedkoop shared hosting pakket genomen bij Amen, en ik had daarbij de ene miserie na de andere. Ik ben overgeschakeld naar dedicated hosting bij Hetzner, en dat was gelijk de hemel op aarde.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor lembregtse op 19 Sep 2008 16:33

Amedee schreef:VoIP hoort wat mij betreft bij telefonie. We doen hier ook geen opsplitsing tussen analoge en digitale televisie, voor mij komt dat op hetzelfde neer...

Het probleem met de situatie zoals ze nu is en zoals ze met VoIP en Hosting zou kunnen zijn is dat nu alles staat onderverdeeld volgens Providers, wil je echter VOiP onder telefonie gaan plaatsen krijg je het probleem dat er verschillende VOiP providers zijn, om maar niet te zeggen te veel om op te noemen. En mocht er dan morgen eentje bijkomen wat wil je dan doen. Net hetzelfde met hosting, de Belgische hostingsproviders kan je misschien nog allemaal op een lijst zetten, maar er zullen verschillende mensen zijn die het verder gaan zoeken, meer in Europa of zelfs daarbuiten.

Het is daar waar, naar mijn mening en indien Tik zich op deze categorieën wil gaan toespitsen, het een en ander gewijzigt zal moeten worden. In de structuur hoe Tik zich momenteel opstelt tussen de consument en de providers. Aangezien je met hosting en VoIP een veel breder publiek voor providers aanspreekt. En niet een klein aantal meer.
Juiste beslissingen berusten op ervaring. Ervaring berust op onjuiste beslissingen.
Gebruikers-avatar
lembregtse
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor cloink op 19 Sep 2008 20:44

Het spijt me, maar hier gaat deze klassieker op: if you pay peanuts, you get monkeys.

Aan dit soort tarieven maak je pas winst als je je servers (héél erg fel) gaat oversellen, wat resulteert in (héél erg) veel gebruikers per systeem. Als jij dan pech hebt dat je op een gemiddeld zwaarder belast machine zit, tja: pech. Voor die 1,25€ per maand gaat heus niemand een inspanning leveren om u een betere dienstverlening te geven.
Gebruikers-avatar
cloink
KiloKopieerder

Berichtdoor colake op 22 Sep 2008 10:35

lembregtse schreef:Het probleem met de situatie zoals ze nu is en zoals ze met VoIP en Hosting zou kunnen zijn is dat nu alles staat onderverdeeld volgens Providers, wil je echter VOiP onder telefonie gaan plaatsen krijg je het probleem dat er verschillende VOiP providers zijn, om maar niet te zeggen te veel om op te noemen.

Waarom zou je die zaken verder willen opsplitsen naar Providers? Het tik forum heeft daarvoor al naar mijn mening een goede opsplitsing.
Zoals Amedee aangeeft kan er over VoIP bij "Forumoverzicht ‹ Andere ‹ Telefonie algemeen" gediscusieerd worden en over hosting bij "Forumoverzicht ‹ Andere ‹ Providers & internet algemeen"
Om de zaken nog wat extra te groeperen kan een extra categorie onder beide zeer interessant zijn en zou ik zeker aanmoedigen voor hosting. Of dit nodig is voor VoIP spreek ik mij niet uit omdat ik dat niet echt volg.

cloink schreef:Aan dit soort tarieven maak je pas winst als je je servers (héél erg fel) gaat oversellen, wat resulteert in (héél erg) veel gebruikers per systeem. Als jij dan pech hebt dat je op een gemiddeld zwaarder belast machine zit, tja: pech. Voor die 1,25€ per maand gaat heus niemand een inspanning leveren om u een betere dienstverlening te geven.

Dat heb ik ondertussen ook begrepen maar waar ik mij meer aan erger zijn de truken die one.com gaat toepassen om je toch maar een extra jaartje langer als klant vast te houden.
Ik hoop dat door het starten van deze topic mensen gaan zijn die toch nog een keertje extra gaan nadenken voor ze bij one.com een contract afsluiten.
Toen ik informatie zocht over hen werd one.com vaak aangeraden zonder dat er ook maar 1 kanttekening werd bij gezet.
In bepaalde gevallen kan dit interessant zijn zoals ik en andere hier al hebben aagegeven maar soms is het ook gewoon weg gesmeten geld.

En over weg gesmeten geld gesproken zal ik dat extra jaartje dat ze mij hebben aangesmeerd toch maar betalen zonder dat ik er ook maar iets aan heb :-(
colake
MegaMailer

Berichtdoor lembregtse op 23 Sep 2008 13:16

In reactie op colake:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik doelde meer op het voorkomen van het creëren van een warboel voor nieuwe gebruikers. Gewoon goed over nadenken wat je met Tik wilt bereiken, wat je wilt doen en voor welke doelgroepen en daarnaar jou indeling maken lijkt me meer dan voldoende. Het internet bestaat gewoon uit oneindig veel diensten en zaken, vraag misschien aan de leden van wat ze nu net willen dat Tik allemaal gaat vertegenwoordigen, of wil je Tik algemeen houden, of allemaal naast elkaar. Allemaal antwoorden op een onbeantwoorde vraag.

Ik zie het misschien net iets te ingewikkeld, maar dat ben ik dan weer ;)
Gebruikers-avatar
lembregtse
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor G-star op 24 Sep 2008 10:05

Voor uw 15 euro per jaar incl. domein daar kan je ook geen support van verlangen. Als je meer dan 5minuten gratis support jaarlijks mag verwachten mag je blij zijn.
Als je voor je support naar een betaallijn dient te bellen is het een ander verhaal.

Maar voor 15 euro per jaar vindt ik niet dat je echt reden hebt tot klagen. Je krijgt waarvoor je betaald
100% Telenet vrij / Belgacom VDSL2 Comfort gebruiker
G-star
MegaMailer

Berichtdoor Nonkie op 24 Sep 2008 10:56

G-star schreef:Voor uw 15 euro per jaar incl. domein daar kan je ook geen support van verlangen. Als je meer dan 5minuten gratis support jaarlijks mag verwachten mag je blij zijn.
Als je voor je support naar een betaallijn dient te bellen is het een ander verhaal.

Maar voor 15 euro per jaar vindt ik niet dat je echt reden hebt tot klagen. Je krijgt waarvoor je betaald

Daar ga ik niet mee akkoord. Ik ken een hostingfirma persoonlijk en ze hebben een starters pakket van 20€ per jaar met 1000MB webruimte en 50GB traffic/maand. En iedere klant krijgt dezelfde service namelijk 24/7 support. Tja aan de ene klant leg je wat toe en aan andere dan weer niet zodat het globaal zich herstelt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nonkie
TeraTovenaar

Berichtdoor ikkeuu op 09 Dec 2008 22:18

Ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden, ik was namelijk van plan om mijn website naar one.com te verhuizen wanneer mijn huidige abonnement is verlopen. Na het bericht hebben gelezen heb ik nu sterk mijn twijfels of mijn site wel aankan op one.com, ik denk het niet. Bedankt voor het melden!
ikkeuu
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor Flippeke op 10 Dec 2008 14:25

ik zou toch nooit kiezen voor one.com, het is in de eerste plaats een zweeds bedrijf, in de eerste plaats niet zo erg maar als ze weer eens van naam veranderen of opgekocht worden en geen nederlandse support meer bieden, reden genoeg om dit nooit te doen zou ik zeggen.

Waar ik me ook aan erger is dat providers ongelimiteerd traffic aanbieden, wat is oneindig? het heelal wel ja alhoewel ik daar ook eens mijn bedenkingen over heb of dit ook wel oneindig is.
Ze zullen wel een reden vinden om u eraf te gooien als je te veel verbruikt, ben ik 100% zeker van, ze spreken dan ook van fair use, zoiets noem ik een brute reclame stunt.
Als een bedrijf bv 30gb traffic aanbied heb je recht van spreken als je het niet mag opgebruiken maar fair use kan je opnemen hoe je maar wil.
Flippeke

Berichtdoor nobeat op 10 Dec 2008 16:11

kleine correctie is een Deens bedrijf.
En voor personen/vzw's met kleine website en budgetten vind ik dit een goede oplossing.
Ik heb momenteel nog geen problemen gehad met de beschikbaarheid
nobeat
Leecher

Berichtdoor MaT op 10 Dec 2008 18:39

ikkeuu schreef:Ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden, ik was namelijk van plan om mijn website naar one.com te verhuizen wanneer mijn huidige abonnement is verlopen. Na het bericht hebben gelezen heb ik nu sterk mijn twijfels of mijn site wel aankan op one.com, ik denk het niet. Bedankt voor het melden!

Kijk, geen enkel bedrijf is perfect. Als je hier op het forum alle berichten gelezen hebt zou je geen enkele ISP meer durven nemen omdat er overal wel ergens iemand is met een slechte ervaring. De TS heef en slechte ervaring bij one.com maar dit is daarom niet bij iedereen zo. Voor mijn eindwerk in de middelbare school heb ik hosting genomen bij one.com en ik heb dat nu ondertussen al 3 jaar (omdat ik telkens te laat was om op te zeggen maar bon :) ) Tijdens het eindwerk geen problemen gehad en nu ook niet (gebruik het nu om te experimenteren en backups te nemen). Als ik eens een probleem had werd ik snel en vriendelijk geholpen via hun chat-dienst.

Wat mij betreft zie ik geen problemen met one.com en zou ik zelf overwegen de volgende keer er terug bij te gaan (indien ik geen betere aanbieding vind uiteraard).
When Life Gives You Questions, Google has Answers.
Gebruikers-avatar
MaT
GigaGoochelaar

Berichtdoor Amedee op 11 Dec 2008 00:27

Een goed forum om vergelijkingen van webhosters te lezen is http://www.webhostingtalk.nl/
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor colake op 11 Dec 2008 12:42

Amedee ik denk dat http://www.ispgids.com of http://www.webhosters.nl betere vergelijkingsmiddelen zijn. De site die jij vermeld http://webhostingtalk.nl lijkt mij nog al sterk gericht naar hosting- en gerelateerde bedrijven. Maar heb er toch ook wat interessante dingen gelezen :-)

MaT schreef:
ikkeuu schreef:Ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden, ik was namelijk van plan om mijn website naar one.com te verhuizen wanneer mijn huidige abonnement is verlopen. Na het bericht hebben gelezen heb ik nu sterk mijn twijfels of mijn site wel aankan op one.com, ik denk het niet. Bedankt voor het melden!

Kijk, geen enkel bedrijf is perfect. Als je hier op het forum alle berichten gelezen hebt zou je geen enkele ISP meer durven nemen omdat er overal wel ergens iemand is met een slechte ervaring. De TS heef en slechte ervaring bij one.com maar dit is daarom niet bij iedereen zo. Voor mijn eindwerk in de middelbare school heb ik hosting genomen bij one.com en ik heb dat nu ondertussen al 3 jaar (omdat ik telkens te laat was om op te zeggen maar bon :) ) Tijdens het eindwerk geen problemen gehad en nu ook niet (gebruik het nu om te experimenteren en backups te nemen). Als ik eens een probleem had werd ik snel en vriendelijk geholpen via hun chat-dienst.

Wat mij betreft zie ik geen problemen met one.com en zou ik zelf overwegen de volgende keer er terug bij te gaan (indien ik geen betere aanbieding vind uiteraard).

Net zoals bij een internetprovider, gsmprovider, enz moet je een hostingbedrijf kiezen dat het best aan je voorwaarden voldoet. One.com voldeed niet meer aan de voorwaarden die ik, TS, stel aan een goed hostingbedrijf: goede stabiliteit en het kunnen draaien van een cms. Andere mensen stellen dezelfde eisen en ik zie de zelfde klachten dan ook terug komen op andere forums zoals bv. het geen Amedee aanhaalde. Ik besef goed genoeg dat niet iedereen dezelfde eisen stelt en vandaar dat mijn besluit in mijn eerste post in dit topic zo belangrijk is. Ik zal het hier even herhalen en aanvullen.

Besluit:
Als je ooit een abonnement neemt bij one.com lees dan eerst heel goed de algemene voorwaarden. Bovendien is one.com enkel geschikt voor beperkte php sites. Bepaalde content management systemen kunnen niet ten volle benut worden als je ze host bij one.com (typo3, joomla). Indien je site veel gelijktijdige bezoekers telt is one.com ook niet aan te raden. De stabiliteit van je site hangt ook voor een groot stuk af van geluk. Als je de pech hebt dat je site op dezelfde server staat als een high traffic site of een site met geheugen lekken dan kan je site daar de pineut van zijn.
colake
MegaMailer

Berichtdoor pinkbigfoot op 28 Jan 2009 15:59

Hosting heeft alles te maken met:

- 40% service
- 40% connectiviteit
- 15% kwaliteit
- 5 % prijs...

laat je niet vangen door goekope hosting aanbieders, want de goedkoop schuilt altijd in de service die ze bieden
pinkbigfoot

Volgende

Terug naar Hosting en web development