one.com miserie alom

Voor al je vragen over webhosting en domeinregistratie.
Vragen over web development zijn ook welkom.
Commerciële boodschappen niet toegestaan!

Re: one.com miserie alom

Berichtdoor Woussie op 31 Jan 2010 13:22

Ik heb sinds augustus 2009 een site gehost bij one.com, en daarop joomla 1.5 geïnstalleerd.
Tot dus verre ben ik niet erg te spreken over one.com.
Een pagina laden duurt gemiddeld 20-25 seconden, als hij überhaupt laad.

Als ik de klantenservice hier op aanspreek krijg ik een standaard reactie.
Jasmin: One of the servers where your domain resides is currently down.
Jasmin: We have already reported the case to our technicians and they are working on it.
Jasmin: We expect it to be up and running again at the soonest. We appreciate your patience in this regard.

Dit antwoord heb ik 2 weken gekregen, of hun monteurs zijn sloom, of ze wimpelen je makkelijk af met een slap excuus.
Nou is het wel mijn eigen fout, als ik gegoogeld had had ik kunnen weten dat one.com en joomla niet samen gaat.
Dus mensen, als u van plan was om een pakket te nemen bij one.com, kijk alstublieft verder!

Groeten,
Wouter.
Woussie
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor colake op 01 Feb 2010 11:00

Gouden raad: Ga opzoek naar een andere hostingbedrijven en zeg tijdig je contract bij one.com af.
Je kan dat eventueel nu al doen want ze sluiten de diensten toch pas af als de periode waarvoor je betaald echt voorbij is.
Als je niet tijdig afzegt, betaal je een extra jaar. Als op dat moment je domeinnaam al verhuist is dan kan je niet meer aan je bestanden en database.

Zelf zit ik ondertussen al een twee tal jaar bij antagonist.nl en ben daar best tevreden over.
Je hebt er vele meer controle over verschillende instellingen en op hun forum vind je vaak goede tips om bepaalde handelingen te doen.
Een punt is er om te staven met feiten en bronnen
colake
MegaMailer

Berichtdoor zornik op 15 Mrt 2010 00:38

hey,

ja ik heb ook al zoveel meegemaakt met website hosting. Eerst zat ik bij telenet met mijn site. Na overschakelen naar een goedkoper shake pakket was mijn site plots verdwenen !! :evil:
Daarna nam ik webspace bij one.com. Dat was wel goedkoop maar nog steeds beperkt in mogelijkheden. Ik vond het eerst wel ok, maar kon bijv. geen extra domeinen aan het account koppelen.
Ik ben dan overgeschakeld naar hostmonster, vooral ook voor de shell access en ruby support.
Ben er zelf heel tevreden over, deze is heel betrouwbaar, goede support en ongelooflijke prijs. Bij hostmonster heb je voor minder dan 5 euro / maand (het is 5.99 $/maand (als je de korting hebt)) onbeperkte traffiek, onbeperkte diskpace, php,ruby,cgi,... tot 100 mysql databases, en zelfs shell access (tot 128 mb ram gebruik voor je proces!) --> dit krijg je bij de meeste providers slechts bij de allerduurste abonnementen.
Ik kan er al mijn sites+experimenten op kwijt, uiteindelijk komt dat goedkoper uit dan bij one.com.
En je krijgt ook nog een dollar / maand korting hier : http://www.hostmonster.com/track/reduction/tik :D
[MOD: is dit reclame of affiliate tracking? Gelieve u voor voorstellen tot sponsoring te wenden tot info@tik.be ]

Nu ja er bestaan veel van die hosters, als je een simpele statische site maakt zal het allemaal niet zoveel uitmaken.
Als je verslingerd raakt aan ruby on rails bijvoorbeeld, dan wordt het meteen een stuk moeilijker om iets betaalbaars te vinden :?

zornik
zornik

Berichtdoor rené op 11 Aug 2010 19:06

hier ook niets anders dan miserie met one.com en om alles nog erger te maken : ik was één dag te laat om deze rommel op te zeggen (moet 35 dagen op voorhand menslief) krijg ik er nog een boete van 50 euro bovenop plus "verwijl-intresten !!

dus 90,04 euro de vuilbak in :evil:

nee , voor mij deze NOOIT meer

vgr rené
rené

Vorige

Terug naar Hosting en web development