Harde schijf van de digibox

Discussie over analoge en digitale TV via de kabel

Berichtdoor -Hc- op 19 Apr 2006 08:03

Ik heb de Hd aan xp gehangen, maar de Hd is nog altijd "unallocated"
Met Partition Magic zelfde resultaat.

Weet er iemand een tool waarmee je kan kijken welk FS het is?
Greetz
-Hc-
Gebruikers-avatar
-Hc-
Chatter

Berichtdoor Philip op 19 Apr 2006 09:35

-Hc- schreef:Ik heb de Hd aan xp gehangen, maar de Hd is nog altijd "unallocated"

Als Partition Magic zelf geen partitie ziet staan... zouden ze geen partitie tabel gebruiken? Alle besturings systemen houden zich tot nu toe aan die standaard. Telenet zal dus het eerste zijn dat dit niet doet?
De meeste tools zullen dan inderdaad niet werken... dus op zoek naar 'ongewone' tools zoals MBRWork 1.07b http://www.terabyteunlimited.com/utilities.html. Maar heb er geen ervaring mee.
Groetjes,

Philip
Tevreden Telenet klant
Philip
Surfer

Berichtdoor r2504 op 19 Apr 2006 09:42

Philip schreef:Als Partition Magic zelf geen partitie ziet staan...

PM is nochtans in staat er heel wat te herkennen... dus als die al niets ziet :?

Je zou natuurlijk een eigen FS kunnen ontwikkelen, maar dit lijkt me heel bizar en kost volgens mij meer dan het doel op zich waard is. (en dan zijn er andere methodes om de data geheim te houden).
r2504
TeraTovenaar

Berichtdoor Philip op 19 Apr 2006 10:35

r2504 schreef:Je zou natuurlijk een eigen FS kunnen ontwikkelen, maar dit lijkt me heel bizar en kost volgens mij meer dan het doel op zich waard is. (en dan zijn er andere methodes om de data geheim te houden).

Over eigen FS heb je 100% gelijk. Dus de kans is zeer groot dat ze 'iets' bestaand gebruikt hebben.
Wat ik eigenlijk bedoelde: Stel dat de digicorder niet boot van de harde schijf maar alle nodige software kan bewaren in zijn 'BIOS'. Dan heeft de hd niet noodzakelijkerwijs dezelfde structuur met MBR en partition tabel als die in pc. Het kan het zogoed de structuur gebruiken zoals de UDF op DVD rw.
Groetjes,

Philip
Tevreden Telenet klant
Philip
Surfer

Berichtdoor Amedee op 19 Apr 2006 11:39

Philip schreef:
r2504 schreef:Je zou natuurlijk een eigen FS kunnen ontwikkelen, maar dit lijkt me heel bizar en kost volgens mij meer dan het doel op zich waard is. (en dan zijn er andere methodes om de data geheim te houden).

Over eigen FS heb je 100% gelijk. Dus de kans is zeer groot dat ze 'iets' bestaand gebruikt hebben.
Wat ik eigenlijk bedoelde: Stel dat de digicorder niet boot van de harde schijf maar alle nodige software kan bewaren in zijn 'BIOS'. Dan heeft de hd niet noodzakelijkerwijs dezelfde structuur met MBR en partition tabel als die in pc. Het kan het zogoed de structuur gebruiken zoals de UDF op DVD rw.

Hoe groot is dat als je die schijf dumpt met dd en daarna gzipt? Past het op één dvd-tje? Of kan je het uploaden? :twisted:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor r2504 op 19 Apr 2006 11:46

localhost schreef:Hoe groot is dat als je die schijf dumpt met dd en daarna gzipt? Past het op één dvd-tje? Of kan je het uploaden? :twisted:

En "wat" ga je dumpen... wat is data... en wat is nonsens ?

Als je geen FS hebt kan je dat niet weten...
r2504
TeraTovenaar

Berichtdoor Amedee op 19 Apr 2006 12:00

r2504 schreef:
localhost schreef:Hoe groot is dat als je die schijf dumpt met dd en daarna gzipt? Past het op één dvd-tje? Of kan je het uploaden? :twisted:

Da's waar, maar ik kan wel eens de gebruikelijke forensische tools op loslaten op zo'n dd image...
(NB: dd dumpt letterlijk alles. ALLES.)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor bunbun op 19 Apr 2006 12:29

localhost schreef:
r2504 schreef:

Da's waar, maar ik kan wel eens de gebruikelijke forensische tools op loslaten op zo'n dd image...
(NB: dd dumpt letterlijk alles. ALLES.)

De disk is 160GB. Naargelang de comprimeerbaarheid daarvan kan dat dus gaan van een paar 100MB tot een hele hoop GB's 8O .

De Digicorder (van de Digibox weet ik het niet) gebruikt een STx5100 (ST MicroElectronics), een SoC (System-on-a-Chip) die voor zover ik weet Linux (http://www.stlinux.com/lx/) draait. Of dit ook het geval is voor de Digicorder weet ik niet. De "linux-boot-partitie" zal wel ergens in flash zitten en niet op de HDD. Op de HDD zou ik een linux-compatibel FS verwachten; zoals reeds aangehaald, een eigen FS ontwikkelen zou enigzins zinloos zijn en je OS moet toch weten waar alle data staat.

Ik ga wat meer opzoekingswerk doen ivm de STx5100 en STLinux. Wie weet staat er meer in de documentatie.
bunbun
Surfer

Berichtdoor bunbun op 19 Apr 2006 12:46

Net wat meer informatie gevonden op de site van ST. De SoC kan dus een aantal RTOS (RealTime OS'ses) draaien waaronder VxWorks, STLite, Linux en pSOS maar voor hetzelfde geld heeft ADB hier een compleet geintegreerde MHP stack op gebouwd.

Heeft iemand enig idee welk OS hierop draait?
bunbun
Surfer

Berichtdoor roelvm op 23 Apr 2006 17:07

-Hc- schreef:Ik heb de Hd aan xp gehangen, maar de Hd is nog altijd "unallocated"

Probeer eens te booten met een linux live cd. Kijk dan met cfdisk of je daar meer info krijgt over de HD.
roelvm
Pas aangesloten op het internet

Berichtdoor r2504 op 08 Mei 2006 11:08

In de thread http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?p=57204#57204 laat iemand uitschijnen dat men UDF zou gebruiken als FS. Kan PM of Linux dit aan ?
r2504
TeraTovenaar

Berichtdoor Amedee op 08 Mei 2006 12:04

r2504 schreef:In de thread http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?p=57204#57204 laat iemand uitschijnen dat men UDF zou gebruiken als FS. Kan PM of Linux dit aan ?

Uiteraard kan Linux een officieel gedocumenteerd formaat als Universal Disk Format aan!
http://sourceforge.net/projects/linux-udf/
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Terug naar Televisie