Is er al nieuws over UPC?

Discussie over de Telenet Internet producten, telemeter, ...

Is er al nieuws over UPC?

Berichtdoor dipke3 op 07 Jun 2007 10:27

Heeft er iemand "off the record" al nieuws over wat er vanaf juli staat te gebeuren met UPC? Ik doe mijn uiterste best om via al mijn contacten wat te weten te komen, maar de informatie is schaars. Ik heb al wel horen vallen dat de packs van Telenet zouden "bijgeschaafd" worden om meer tegemoed te komen met die van UPC, maar voor de prof abo's zal dit alvast niet lukken vrees ik. Deze zijn zowiezo meerdere *honderden* procenten duurder bij Telenet!
dipke3
Chatter

Berichtdoor Wemmeke op 07 Jun 2007 10:42

ik denk dat het op dat vlak nog wel een heel tijdje bij (heel) onbetrouwbare geruchten gaat blijven. Dus reken er maar gewoon niet op ...
Wemmeke
TeraTovenaar

Berichtdoor Lord Utopia op 07 Jun 2007 11:26

Volume +20 %

:lo:
Nee, ik ben zo één van de realisten, Telenet zal zich niet bijschaven aan UPC. UPC zal zich bijschaven aan Telenet.
Gebruikers-avatar
Lord Utopia
UB Crew

Berichtdoor Amedee op 07 Jun 2007 12:09

On the record:

* De bestaande klanten van UPC kunnen hun huidige UPC-producten nog zeer lang behouden. Waarschijnlijk enkele jaren.

* De bestaande klanten van UPC kunnen vanaf juli overschakelen op de Telenet-producten. Zij kunnen achteraf niet meer terug veranderen naar hun oude UPC-producten.

* Nieuwe klanten in UPC-gebied kunnen geen UPC-producten meer nemen, zij zullen Telenet-producten moeten nemen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor tomg1804 op 07 Jun 2007 12:19

localhost schreef:On the record:

* De bestaande klanten van UPC kunnen hun huidige UPC-producten nog zeer lang behouden. Waarschijnlijk enkele jaren.

* De bestaande klanten van UPC kunnen vanaf juli overschakelen op de Telenet-producten. Zij kunnen achteraf niet meer terug veranderen naar hun oude UPC-producten.

* Nieuwe klanten in UPC-gebied kunnen geen UPC-producten meer nemen, zij zullen Telenet-producten moeten nemen.

dan moet telenet zijn producten toch wel aanpassen, anders is dit pure discriminatie (of hoe moet je dat anders noemen?)!
tomg1804
MegaMailer

Berichtdoor Wemmeke op 07 Jun 2007 12:27

tomg1804 schreef:of hoe moet je dat anders noemen?

Uitfaseren
Wemmeke
TeraTovenaar

Berichtdoor bleh op 07 Jun 2007 13:05

nice one :)

mja, waren er geen berichten dat UPC aangepast wordt aan de telenet normen deze zomer?
bleh
Chatter

Berichtdoor r2504 op 07 Jun 2007 13:16

localhost schreef:* De bestaande klanten van UPC kunnen vanaf juli overschakelen op de Telenet-producten. Zij kunnen achteraf niet meer terug veranderen naar hun oude UPC-producten.

Lijkt me weer zo'n smerig truukje... zal wel betekenen dat wanneer iemand van UPC Freephone wil hij plotseling ook verplicht zal worden z'n internet terug te catapulteren tot in de middeleeuwen ?

Waarom zou anders iemand willen overschakelen op een Telenet product ?
r2504
TeraTovenaar

Berichtdoor kondamin op 07 Jun 2007 16:09

om dat ze storing om het stukje band gaan zetten waar upc gebruik van maakt mischien, gelijk ze nu doen in de indi gebieden
kondamin
TeraTovenaar

Berichtdoor Amedee op 07 Jun 2007 18:19

bleh schreef:nice one :)

mja, waren er geen berichten dat UPC aangepast wordt aan de telenet normen deze zomer?

Neen.
De UPC producten blijven exact wat ze zijn. Ik kan de huidige UPC klanten die tevreden zijn van hun product alleen maar aanraden om zo lang mogelijk bij hun product te blijven.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Amedee op 07 Jun 2007 18:24

r2504 schreef:
localhost schreef:* De bestaande klanten van UPC kunnen vanaf juli overschakelen op de Telenet-producten. Zij kunnen achteraf niet meer terug veranderen naar hun oude UPC-producten.

Lijkt me weer zo'n smerig truukje... zal wel betekenen dat wanneer iemand van UPC Freephone wil hij plotseling ook verplicht zal worden z'n internet terug te catapulteren tot in de middeleeuwen ?

Waarom zou anders iemand willen overschakelen op een Telenet product ?

Het gaat perfect mogelijk zijn dat een UPC'er (bijvoorbeeld) Telenet Freephone heeft, samen met zijn/haar huidige UPC-internet. Hij/zij gaat dan 2 aparte facturen blijven krijgen, zonder de korting van een pack.
Een ex-UPC-klant zou er voor kunnen kiezen om een pack te nemen zodat hij/zij alles op één factuur krijgt en minder betaalt. Telenet gaat de UPC-klanten daar niet toe dwingen - uiteraard zullen ze het wel commercieel aanpakken.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor iko_0ike op 07 Jun 2007 19:12

localhost schreef: Telenet gaat de UPC-klanten daar niet toe dwingen - uiteraard zullen ze het wel commercieel aanpakken.

"verander uw huidig abo naar een TN pack en u krijgt van ons trager internet en minder volume " :lol:
iko_0ike

Berichtdoor Amedee op 07 Jun 2007 19:17

iko_0ike schreef:
localhost schreef: Telenet gaat de UPC-klanten daar niet toe dwingen - uiteraard zullen ze het wel commercieel aanpakken.

"verander uw huidig abo naar een TN pack en u krijgt van ons trager internet en minder volume " :lol:
Zoiets, ja. Veel minder inbegrepen volume voor een klein beetje minder geld.
UPC-klanten doen er dus goed aan om zo lang mogelijk te blijven waar ze nu zijn.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor Wemmeke op 08 Jun 2007 06:32

localhost schreef:UPC-klanten doen er dus goed aan om zo lang mogelijk te blijven waar ze nu zijn.

Klinkt als een Belgacom-reclame ;-)
Wemmeke
TeraTovenaar

Berichtdoor dipke3 op 08 Jun 2007 08:01

Mag ik vragen wat de bron van localhost is? Want ik ken een aantal mensen van UPC zelf, en die wisten vorige week nog van niks...
dipke3
Chatter

Berichtdoor tomg1804 op 08 Jun 2007 08:42

dipke3 schreef:Mag ik vragen wat de bron van localhost is? Want ik ken een aantal mensen van UPC zelf, en die wisten vorige week nog van niks...

ik veronderstel dat localhost dit gehoord heeft van telenet zelf, aangezien ik toch van het gedacht ben dat hij op de laatste vergadering aanwezig was.
tomg1804
MegaMailer

Berichtdoor Amedee op 08 Jun 2007 12:20

tomg1804 schreef:
dipke3 schreef:Mag ik vragen wat de bron van localhost is? Want ik ken een aantal mensen van UPC zelf, en die wisten vorige week nog van niks...

ik veronderstel dat localhost dit gehoord heeft van telenet zelf, aangezien ik toch van het gedacht ben dat hij op de laatste vergadering aanwezig was.

Juist verondersteld.
UPC-klanten gaan een brief krijgen met exact dezelfde boodschap, maar uiteraard "iets" commerciëler verwoord.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor tomg1804 op 29 Jun 2007 16:50

http://www.vanupcnaartelenet.be/
Om over te schakelen van UPC naar telenet makkelijker te maken.
Wat ik uit deze site kan opmaken is dat ze willen dat de bestaande UPC-gebruikers zo snel mogelijk overstappen op de telenetproducten (dus oa duurder en met limieten).

Ook hierbij vindt ik dat PUB moet pleiten om minstens de specificaties van de producten van telenet gelijk te stellen aan die van UPC.
Want wie wil er nu overschakelen (om 1 voorbeeld te noemen) van Chello extreme met een snelheid van 20Mbps/1Mbps en FUP voor €59,95 naar een TurboNet met 20Mbps/512kbps en 35Gb limiet voor €61,32??
Dit wil toch niemand. :cry:
tomg1804
MegaMailer

Berichtdoor Wynand op 29 Jun 2007 16:55

Iemand die voormalig bij UPC zat, wil die eens bellen naar de klantendienst en rechtuit vragen wat hun antwoord daarop is?
Wynand
Tik medewerker
Tik medewerker

Berichtdoor hellsnake op 29 Jun 2007 17:09

Wynand schreef:Iemand die voormalig bij UPC zat, wil die eens bellen naar de klantendienst en rechtuit vragen wat hun antwoord daarop is?

"ik kan daar niets over zeggen" :roll:
hellsnake
KiloKopieerder

Berichtdoor MabadosS op 29 Jun 2007 17:19

tomg1804 schreef:http://www.vanupcnaartelenet.be/
Wat ik uit deze site kan opmaken is dat ze willen dat de bestaande UPC-gebruikers zo snel mogelijk overstappen op de telenetproducten (dus oa duurder en met limieten).

Wat ik uit die site afleid is dat er blijkbaar geen enkel voordeel is bij de overschakeling.

Ik lees overal: Vanaf dan zal u niet meer....

Vooral op gebied van webmail zullen chello klanter goed moeten inboeten.
Ik ken de webmail van chello en die staat stukken verder dan Telenet.
Gebruikers-avatar
MabadosS
Leecher

Berichtdoor Lord Utopia op 29 Jun 2007 17:24

vanaf 9 juli kun je er ook voor kiezen om over te stappen naar Telenet. Je krijgt van Telenet binnenkort een folder in de bus met een welkomstaanbod. Hou dus zeker je brievenbus in de gaten.

Ik wed dat ze daar niets gaan vermelden van limieten? Zoals gewoonlijk.
Gebruikers-avatar
Lord Utopia
UB Crew

Berichtdoor Amedee op 29 Jun 2007 17:27

tomg1804 schreef:http://www.vanupcnaartelenet.be/

Ook hierbij vindt ik dat PUB moet pleiten om minstens de specificaties van de producten van telenet gelijk te stellen aan die van UPC.
Want wie wil er nu overschakelen (om 1 voorbeeld te noemen) van Chello extreme met een snelheid van 20Mbps/1Mbps en FUP voor €59,95 naar een TurboNet met 20Mbps/512kbps en 35Gb limiet voor €61,32??
Dit wil toch niemand. :cry:

Nog beter: de UPC klanten mogen zo lang mogelijk hun huidig product houden.
Gebruikers-avatar
Amedee
Algemeen moderator
Algemeen moderator

Berichtdoor MabadosS op 29 Jun 2007 17:36

localhost schreef:Nog beter: de UPC klanten mogen zo lang mogelijk hun huidig product houden.

Ja, maar hun mailadres en website blijven maar geldig tot 2008.

Zelfs pandora wordt langer in leven gelaten.
Gebruikers-avatar
MabadosS
Leecher

Berichtdoor spriggan op 29 Jun 2007 18:12

ik ben dus zowel telenet klant als upc klant.

In brussel heb ik chello extreme en daar blijft iedereen mooi met zijn fikkes vanaf. 8)

en ik betaal maar 49 ipv 59 ... jaja als bestaande klant overgeschakeld naar een duurder abonnement 2 maanden geleden en ik betaal maar 5 euro meer dan dat ik betaalde voor chello classic.

tja telenet doet niks voor bestaande klanten :D
spriggan
Surfer

Volgende

Terug naar Internet