Nieuws

Problemen met de Telenet mail servers

Ma, 26/04/2010 - 15:45

Het voorbije weekend waren er problemen met de mailservers van Telenet, waardoor een aantal klanten hun emails mogelijkerwijs niet hebben toegekregen.

Volgens Telenet begonnen de problemen op vrijdagavond zo rond 20u, en waren ze pas volledig opgelost zondag rond 21u. Ondanks de zeer lange periode minimaliseert Telenet de impact, maar geeft desondanks toch toe dat er enkele duizenden emails mogelijk verloren zijn gegaan.
Het zou gaan om binnenkomende emails, dus mails gericht aan Telenet-klanten. Uitgaande emails (van Telenet naar anderen) zouden niet getroffen zijn. Volgens Telenet zouden alle geimpacteerde betrokkenen op z'n minst een foutmelding moeten hebben gekregen (een "delivery failure"), en daarenboven heeft Telenet in een email naar de klanten zijn excuses aangeboden.

Opvallend was dat Telenet zelf niet op de hoogte was van de problemen, maar deze pas ontdekte toen een flink aantal klanten op ons TIK Forum ( http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=12658&start=0 ) problemen begonnen te melden, waarop de Telenet klantendienst onmiddellijk actie liet ondernemen.

TIK vzw begrijpt dat geen enkel systeem perfect is, maar vindt het wel vreemd dat dit probleem - zelfs in een weekend - zo lang is blijven aanslepen, en vraagt zich af waarom Telenet niet eerder besefte dat er wat aan de hand was.

Spread the word:

Reacties

Anonymous (niet geverifiëerd)
Woe, 12/01/2011 - 21:30

Ik had dezelfde problemen!

Anonymous (niet geverifiëerd)
Woe, 12/01/2011 - 21:28

Ik had er vandaag ook last van, maar gelukkig is alles weer in orde.

Groetjes
Griet van Barbie spelletjes

animatiebenny (niet geverifiëerd)
Zon, 21/11/2010 - 17:09

Ik kan al maanden mijn emailadres niet meer openen, activeren wat nu?

cbroos
Woe, 02/06/2010 - 09:50

Inloggen lukt zelden (server reageert niet) en als je toch ingelogd geraakt kan je amper mails lezen en verwijderen, na lang wachten krijg je de melding "Bezig met uitvoeren. Het duurt te lang voordat de server reageert." en dan kan je enkel je verzoek annuleren - als je geluk hebt tenminste want het programma loopt soms ook volledig vast.

Kortom het is NIET bruikbaar.

Na contact met de helpdesk van telenet wist men mij te vertellen dat er problemen zijn bij gebruik van IE 6, en dat daar niets aan gedaan kan worden (tenzij browser upgraden, maar dat kan niet omdat de laptop van het werk is en ik dat niet mag updaten).  Firefox zou geen problemen opleveren, maar dat is helaas een ook utopie want daarop werkt het al even slecht.

Terugdraaien naar de oude webmailversie willen ze niet doen, dus dat wil zeggen dat ik nu mijn mails tijdens de dag niet meer kan lezen.

Wordt hierop gereageerd in groep of sta ik er alleen voor, want dat is voor mij onaanvaardbaar.

 

 

Els Goos (niet geverifiëerd)
Zat, 01/05/2010 - 16:23

Klopt, ik was een hoop binnenkomende emails kwijt !

excuses kwamen pas op dinsdag toe !!!! vrij laat vind ik persoonlijk !

an444
Zat, 01/05/2010 - 19:46

Bij mij ging het zeker om o.a. verzonden e-mails, wat de binnenkomende betreft weet ik het niet zo zeker, in de weekends ontvang ik er niet zoveel, maar een excuse van Telenet heb ik hier niet gezien hoor?

 

gr. Astrid

narreke
Din, 04/05/2010 - 22:03

Ik krijg blijkbaar nog niet alle mails binnen, ook nog niets gehoord hierover, wel gelezen in nieuwsbrief ZDNet

Opties reactieweergave

Kies uw favoriete manier om reacties weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.

Tik vzw is de grootste nationale vereniging voor Telecom- en InternetKlanten

Zoeken

Advertentie

ISP Monitor   ISOC

Recente reacties