Telenet verhoogt limieten naar 20 en 60 GB

Submitted by Tik on Woe, 2008-05-21 19:24

Telenet logoNa lang aandringen, enquêtes en een Dag van de Download, gaat Telenet eindelijk de limieten substantieel verhogen. Vanaf 1 augustus kunnen gebruikers met een ExpressNet-abonnement 20 GB per maand verzetten. Turbonetters zullen 60 GB per maand kunnen opsouperen. Ook de prijzen van extra volumeblokken gaan omlaag.

Tik kan alleen maar toejuichen dat Telenet de boodschap begrepen heeft. Dat moest ook, want door de hoge limieten bij de concurrentie maakten meer en meer klanten de overstap. Hieruit blijkt duidelijk dat concurrentie in het voordeel van de consument speelt. We zijn benieuwd wat het antwoord van Belgacom en de andere providers zal zijn.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-09-05 11:45.

Telenet gaat dit inderdaad maandag doen ! ! Limieten en snelheden gaan omhoog.

Tik loopt echt achter met berichten , dalijk zeggen ze nog dat we het aan hun te danken hebben dat telenet verhoogt ! . Ze kunnen er alleen maar onzin zetten op tik meer niet. Waar helpen ze de mensen eigelijk bij ?

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-09-05 08:33.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF04092008_072

uitkijken naar maandag dus...

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Don, 2008-08-07 00:16.

waar blijft de aangekondigde prijsverlaging voor de volumeblokken?

Submitted by Bram78 (niet geverifiëerd) on Ma, 2008-07-28 20:50.

Telenet moet inderdaad is meegaan met zijn tijd en die limiet afschaffe. Ik download nog al veel en ik game nog al veel en die limiet is er zo door. Waardoor me pa niet meer op het internet kan om te werken etc. Dan moet je gaan kieze of ter wel koop je 1 volume blok van 1 giga bij of ter wel betaal je per verbruikte MB dat slaat echt nergens op. Als het dan zo ver is kunnen ze het er dan niet gewoon volgende maand afhouden effe op de poef kan toch wel?

Submitted by Elke (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-07-27 15:53.

Het beste internet

wat ik ooit in men leven heb gehad, was van UPC Chello extreme.(leuven en brussel)
Heel hoge snelheid, geen datavolume en een goede prijs.
Maar telenet heeft UPC overgenomen, vaarwel dus Chello extreme.

Nu zit ik bij Scarlet, en ben wel heel tevreden, 20mbps en 1mbps upload + 60 gb datavolume voor 25€.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Zat, 2008-09-06 09:59.

elke elke toch upc en chello hebben zelf beslis op te overnemen te worden door telenet ze hadden geld nodig
om nog leeftbaar te zijn anders waaren ze al lang faliet
dan was nog slechter coditel of brutele
zo heeft telenet ons een aanbod gevenen
en coditel en brutele tegen gehouden als je toch ook
upc zo willen of chello in nederland bestaat dat nog in
upc live en ga in nederland wonen

Submitted by zap (niet geverifiëerd) on Ma, 2008-07-21 08:46.

een verhoging van 12 naar 20, hoe belachelijk is dat niet. Ze zouden beter die limieten afschaffen zoals in de rest van de wereld. Wij blijven geen melkkoeien. Ik schakel over naar dommel.

Submitted by frederick (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-07-18 20:43.

ik gebruik expressnet,ik koop regelmatig games via steam.de meeste games zijn nu allemaal rond 10gb,reken dus maar uit !
mijn zus zit regelmatig op youtube,myvideo en dergelijke video sharing sites..we komen nauwelijks toe.zij en ik zijn gefrusteerd omdat we een abbonement betalen maar moeten leven op een herlaadkaartje.supersnel intreseert ons niet,tis die DATALIMIET moet weg !!!
wat ben je met een ferrari met 20 druppels super in de tank ?

Submitted by mucteba (niet geverifiëerd) on Zat, 2008-09-06 09:53.

frederick zaag nie

wil je meer betaalen voor bepaald bedrag limiet
zonder datalimiet geen limiet aanpassingen

dan zal ik eens vragen

anders is dat tecknies onmogelijk

Submitted by van ransbeeckAnonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-08-01 09:32.

het zou wel iets meer mogen zijn wat ik ook mis isdat ik het niet kan zien op mijn telemeter er staat nog altijd het zelf op als vooreen en zie geen verandering ik heb al een email verzonden maar heb nog geen atwoord gekregen

Submitted by Bert V. (niet geverifiëerd) on Ma, 2008-07-14 09:08.

En hoe zit het nu met ExpressNet Plus?

Welke limiet en snelheidsverhoging krijgen wij?

Submitted by PV (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-07-13 20:14.

(ik heb niet alle reacties gelezen, dus don't shoot me als het hier al stond)

"We zijn benieuwd wat het antwoord van Belgacom en de andere providers zal zijn."

Hoezo? De limieten van Belgacom zijn op 1 juli 2008 in alle stilte verhoogd... Elke ADSL GO-klant heeft nu 25 (!) gig, elke ADSL-plus klant heeft 60 gig. De actie van Telenet was dus een reactie op de verhoging van Belgacom...

zie http://mick.heretic.be/wp-content/uploads/2008/07/080625_belgacomtabel_par.jpg

Submitted by cyanide_4c (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-07-13 14:45.

Ik heb net gemerkt dat de limiet al naar 60 gb is gegaan, zowel op m'n telemeter als in 'mijn telenet'

Submitted by Fons1302 on Don, 2008-07-10 09:12.

Wij zitten hier thuis met drie PC en een Xbox op Turbonet en dat is huilen met de pet op. Twee PC's worden dagelijks gebruikt, de andere en de Xbox slechts occasioneel wanneer er vrienden van mijn zoon komen logeren.

Men heeft mij indertijd Turbonet aangesmeerd met het verkoopspraatje dat ik er zonder probleem 4 PC's op kon aansluiten. Qua snelheid is dat waar, geen enkel probleem, maar ik moet wel elke maand datablokken bijkopen of de modem uittrekken als we het einde ervan willen halen zonder op smallband terecht te komen en dit zelfs wanneer we slechts 2 PC's normaal gebruiken.

Deze week is er een vriend van mijn zoon komen logeren. Ze hebben niks anders gedaan dan redelijk intensief online gamen (wel allebei met een headset). Resultaat: op één week tijd is onze volledige datalimiet er door gegaan!

Het word eens tijd dat Telenet daar ook rekening mee gaat houden; Turbonet is voorzien voor de aansluiting van maximaal 4 PC, de datalimiet van Turbonet zou dan ook minstens 4x zo groot moeten zijn dan de datalimiet van hun duurste één PC abonnement.  Een verhoging naar 60Gb is fijn, maar nog steeds onvoldoende.

Afschaffen van de datalimiet en invoeren van een Fair Use Policy is voor mij het enige dat Telenet kan doen om mij als klant te houden. Het kan in het buitenland, voor veel minder geld, dus het moet hier ook maar kunnen.

Ik ben het beu van uitgemolken te worden en Telenet mag gerust weten dat ik bijna dagelijks aan het lobbyen ben bij een vriend die senator is om Quickie te "motiveren" om de datalimieten bij wet te verbieden. 

Wij worden gediscrimineerd ten opzichte van de rest van Europa en het word tijd dat we het niet langer meer pikken!

 

 

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-07-13 00:22.

Beste ,

Wij hebben ook expressnet turbo van Telen(sl)et.

hier thuis zijn er 10 computers aangesloten,inderdaad 10 laptops inbegrepen,andere aansluitingen zoals media center (ook online)en blue ray speler (ook online)niet inbegrepen.

in totaal 12 st aangesloten op een switch.

Dus als je me goed wil verstaan,van de modem naar de 1ste switch 5poorts dan naar de router,van de router naar de 16 poorst switch en van daar naar de rest van de computers.

1st switch zit er tussen omdat die dient voor de HD digicorder en die gebruikt andere ip adressen,maar tot dusver werkt alles.

Intens gebruik zeg je ,wel hier draait de file server 24/24 7/7 de andere helft van de computer 15/24 7/7 en nog de nadere 10/24 7/7.

Dus zeer intens he ,als we allemaal online gamen (zonder te downloaden he)dan kunnen we onze 30gb niet opgebruiken.

Het is 100% zeker dat er bij intens gebruik word gemaakt van een download programma,kan niet anders.

Wij hebben de ervaring weten wat het kost we kopen ook bij wees gerust en nee ik ga er niet mee akkoord ,maar wat doen we eraan.

Hoe dan ook begrijp me niet verkeerd ,ik geef u wel gelijk maar dat je er zonder tte downloaden niet komt is zeker niet juist.

Daartegen is zowel Telenet als Belgacom veeeeeeeeeeeel te duur.

Submitted by aaronmm on Don, 2008-07-03 18:04.

Als een expressnetabonnement maar 20 krijgt en turbo 60

is niet echt redelijk verdeelt vind ik

30 & 60 zou al beter zijn dan.

 

Greetings

 

Greetings Aaron M

Submitted by Frederick (niet geverifiëerd) on Zat, 2008-07-05 17:00.

Wat kunnen jullie hier toch janken zeg!!!

Leer eerst eens schrijven zonder fouten man.

'verdeelt' is voltooid deelwoord en wordt met een D geschreven. Zielig gewoon.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Din, 2008-07-01 17:07.

Kort en bondig:

We betaling in belgïe voor alles teveel. (als men prijzen vergelijk van internet, computers, audio apparatuur en wat er nog zoal te krijgen is, dan zijn de buurlanden op vele gebieden een pak goedkoper)

benzine, diesel -> luxemburg
Electronica -> duitsland
Internet -> Nederland, duitsland, ...
GSM: Nederland, Duitsland, ...

En dan zwijg ik nog over auvubel en andere uitgevonden manieren om extra geld uit de mensen hun zakken te slaan.

Ja, inderdaad er zijn er een paar die illegale zaken doen, downloaden, copieren, enz ...

Maar ik zie niet in waarom dan al de rest meer moet betalen voor perfect legale zaken.

Ik werk met Linux en geef les hierin, ik moet maandelijks nieuwe distro's downloaden en testen. Dan is 20GB zelfs te weinig. (maar ik vertik het dan ook om een turbonet aan te schaffen)

Zodra Dommel hier te krijgen is zeg ik vaarwel tegen telenet, zolang kan ik niet anders (helaas)

Submitted by allizom on Din, 2008-06-10 00:45.

Het wordt gewoon eens tijd dat de regering kabelbeheerders aansteld zodat er meer gezonde concurentie zal zijn, nu heeft telenet de macht over de tv kabeldistributie en Belgacom de telecom lijnen. Deze zouden niet van hen mogen zijn en zodat zij niet kunnen beslissen wie op die lijnen wel/niet mag komen :(

 

Dan heb je van zulk gezeik niet.

Santé

Submitted by Nicolas De Poorter on Din, 2008-06-10 02:57.

Tja, Telenet heeft de kabelinfratructuur gekocht, ga jij je computer die je kocht willen delen met je vier buren?

Submitted by Majoorke (niet geverifiëerd) on Din, 2008-06-17 08:07.

Belgacom moet toch ook zijn lijnen openstellen voor de andere isp's.

Submitted by Nicolas De Poorter on Din, 2008-06-17 11:20.

Belgacom heeft de koperdraad gekregen van de staat terwijl Telenet die gekocht heeft van de gemeenten.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-06-13 13:07.

btw een computer kan iedereen zomaar kopen en zelfs kiezen voor welke prijs en merk....., kan jij kiezen welke kabel provider je wilt????????

Submitted by Nicolas De Poorter on Vrij, 2008-06-13 17:47.

Je kan wel kiezen welke provider je neemt, Telenet, Belgacom of Dommel, 't is maar wat je verkiest.

En begin niet te zeuren over afstand tot de centrale, wil je veel downloadvolume, dan ga je sowieso moeten inboeten aan snelheid. Aan 20 Mb ongelimiteerd is aan zeer weinigen gegeven.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*sigh*

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-06-13 12:58.

Idd dat is zo maar zou niet mogen dat zei die konden kopen, dit geeft hen enkel macht ;)

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Woe, 2008-06-04 19:36.

Uitspraken Raad van State en Hof van
Beroep positief voor Telenet
Consument in heel Vlaanderen krijgt nu keuze interactieve digitale
televisie.
.
Mechelen, 4 juni 2008 – Gisteren en vandaag kon Telenet respectievelijk kennis
nemen van het arrest van de Raad van State en van het vonnis van het Hof van
Beroep te Antwerpen met betrekking tot de Interkabel principe-overeenkomst.
De uitspraak in zowel de zaak voor de Raad van State als de uitspraak van het
Hof van Beroep van Antwerpen zijn beide positief voor Interkabel en Telenet.
Telenet is tevreden met deze resultaten en stelt vast dat de consument in heel
Vlaanderen nu de keuze krijgt tot interactieve digitale televisie.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Din, 2008-06-03 16:54.

Test-Aankoop stelt haar berekeningsmodule voor internettoegang open voor alle gebruikers.

Testaankoop Online Vergelijkingsmodule

Geef zelf je parameters in en huiver ... van waar Telenet en Belgacom zich bevinden ....

Submitted by Pietje Potlood (niet geverifiëerd) on Don, 2008-05-29 07:51.

Nog geen week geleden deed ik hier melding dat de up- en downloadlimieten beetje bij beetje gaan sneuvelen en dat Telenet een slechte beurt aan 't maken is. Wel? Wat leert ons... Quicky wil de limieten in België afschaffen. Wat leert ons nog, dat er bij Telenet ondertussen een intern onderzoek aan de gang is om enkele lekken te dichten naar buiten toe. De raad van bestuur is serieus pissig dat zij slagzij moesten maken door de bug van enkele weken geleden en op die manier een toegift moesten doen aangaande de limieten. Ondertussen hebben een kleine 6.000 klanten Telenet verlaten, en dagelijks komen er tientallen bij. De anti-reclame is ingezet en blijkt niet meer te keren.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-06-01 18:49.

Telenet zelf heeft geen installateurs,
ze huren een ander bedrijf in om dat te doen (altans voor hun digiboxen)

Submitted by Synimous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-30 21:34.

Kudos voor uw "uit de nek lullen" kwaliteiten

Telenet heeft 700+ techniekers dagelijks op de baan.Als die maar een tiental modems / dag installeren staan die dus met 70 man tegelijk aan uw deur

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-30 11:37.

wat een onzin schrijf jij man , weet niet waar jij je info vandaan trek maar trekt op niks !!!

Submitted by peter273 (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-05-25 13:55.

Welwelwel, wat een reakties toch....
Als "expresnetter" die nagenoeg alle dagen op het net zit mag ik wel zeggen dat ik de verhoging van telenet een goeie geste vind, want zelfs met mijn dagelijks verbruik kom ik nooit hoger dan 3Gb en loop ik MAX 1x per jaar eens tegen de huidige limiet van 12Gb aan ALS ik per uitzondering eens enkele DVD's download. Wat me dan gewoon op dat moment beredeneerd devolgende download enkele dagen doet opschuiven. SO WHAT.

Telenet zou mijn inziens beter iets doen aan hun TV-policy door het normaal gangbare DVB-C op de kabel te zetten in plaats van hun eigen opgedrongen (en veeeeel te dure) rotbakje, daar heeft de algemeen doorsnee telenet gebruiker veeeeel meer aan vermits dan ook de "commerciele" TV's met digitale (DVB-C) tuner in belgie KUNNEN verkocht worden, net zoals in de buurlanden of (alleszins tot recent) over de taalgrens bij Indi.

Raar dat ik daar hier niks over hoor, enkel wat gejammer van enkele internet-grootverbruikers.

Submitted by VincentP. on Zon, 2008-05-25 16:43.

Je hebt gelijk over die TV, maar ivm die limiet, moest de rest van de wereld ook nog een limiet hebben van 12GB e.d. dan zou ik het niet erg vinden maar dat is nu niet zo, nee het is zelfs omgekeerd en dat kan gewoon niet. Het gaat er hem dus niet zozeer over dat we meet limiet willen om meer te kunnen downloaden maar meer om het feit dat TN mee moet gaan met de tijd en niet 5 jaar achter lopen op de feiten.

Hetzlfde met hun prijzen, die zijn veel te duur voor wat we krijgen.

Het gaat hem erom dat Wij kwazie het enige land zijn in EU dat nog dergelijk lage limieten hanteerd.

greetz, Vincent

Submitted by Reetkever (niet geverifiëerd) on Zat, 2008-05-24 09:06.

Goed, even de puntjes op de "i".
Ik ben, zoals veel (ex-)leden 10 jaar geleden bij Telenet aangesloten omdat ik enkel bij Telenet kon downloaden en bij Belgacom niet. Heeft de directie van Telenet gelijk dat er x-aantal van hun leden illegale downloaders zijn. JA! Dat is zo, dat was zo en dat zal ook zo blijven. Sedert ik bij Dommel zit is die zever helemaal gestopt en houdt iedereen zich terug bezig met zijn eigen wereld. Ik heb nu per maand ongeveer het limiet wat ik per jaar bij Telenet had. Beste mensen, laat Telenet voor wat het is, blijf je er bij dan moet je niet janken; als je niet tevreden bent ga dan weg en laat Telenet maar zelf uitzoeken waarom ze klanten verliest. Maar zo te zien, liggen ze er niet van wakker. Ze zijn trouwens bezig met andere zaken die veeeeel meer geld opbrengen dan te luisteren naar het gezaag van enkele illegale downloaders.

Submitted by mucteba kara (niet geverifiëerd) on Zon, 2008-05-25 13:51.

den eerste telenet werk al jaren met interkabels als je kijk aan de kabel van telenet dat staat er toch op

en trouwens is hd niet van telenet wel van indi dat trouwens jullie de kans krijgen ook op te nenem in hd

wat bieden eigenlijk belgacom en tele 2 en andere weet je dat

meer en meer franstalige zenders
meer international national

en gewoon stom verbinding en je krijg daar maar 1pakket en dat kan je zo vlug
niet starten

trouwens bied telenet ook extra vlaamse kanaalen en meer limeet

jullie zijn nooit tevreden
eigenlijk zo ik zeggen dat jullie geen limiet van 20 gb mogen hebben maar enkel maar 10 kb

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Woe, 2008-05-28 19:06.

wij moeten een limiet van 10 GB hebben?
Ik denk dat wij alle reden hebben om te klagen,
Telenet biedt een grotere limiet?
Dus jij volgt de markt net zoals telenet,
enkel naar belgacom kijken...

Ik zou graag hebben dat er wat meer internationale kanalen zoals comedy central zouden komen,

En opnemen in HD?
Dat zou je kunnen zeggen als je dat onhandig ding kan kopen,
en niet huren...

Submitted by Pix (niet geverifiëerd) on Din, 2008-05-27 09:18.

En in het Nederlands?

Submitted by VincentP. on Zat, 2008-05-24 10:15.

en zoals je weet en dit is al een miljoenx gezegd geweest, heel wat mensen kunnen gewoon niet overstappen omdat ze te ver wonen van, idd, de centrale en heb aan DxADSL gevraagd of er ooit een mini-LDC in denderhoutem komt en ze zeiden: "nog niet voor meteen" dus tja vanaf ik alleen ga wonen kijk eerst en vooral of ik wat deftig internet kan verkrijgen ^_^

greetz, Vincent

Submitted by Mr Berre Berre (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-23 08:48.

Bravo aan TN voor de limietverhoging. Awoert aan de idiotie die hieraan voorafging. Hint aan Telenet: verhoog de volumes ELKE ZES MAANDEN (zonder de prijzen te verhogen). Dat moet niet telkens een verdubbeling zijn, maar een paar procentjes meer is een aangename geste.

Nog een hint: beloon trouwe klanten. Geef een klant een extra GB per jaar dat hij ononderbroken bij TN is. (Dus ik krijg dan zo'n 7 GB extra per maand, bvb.)

Natuurlijk staat het TN vrij deze extraatjes per abonnementstype te bepalen, en eventueel te werken met een berekening + afronding.

Een DIKKE AWOERT voor het alweer benadelen van de "beste" klanten: diegenen met de DUURSTE abonnementen.

Het bewijs?

---------------------------------------------------------------------------------

Huidige situatie :

ExpressNet: 12 GB/maand - € 42,91 - http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/internet/expressnet.html
- Prijs per jaar : € 42,91 * 12 = € 514.92
- Volume per jaar : 12 GB * 12 = 144 GB
- Nachtsurfen : 288 GB
- Prijs per GB (ingeval nachtsurfen) : € 1.788 (afgerond)

TurboNet: 35 GB/maand - € 61,32 - http://telenet.be/260/0/1/nl/thuis/internet/turbonet.html
- Prijs per jaar : € 61,32 * 12 = € 735.84
- Volume per jaar : 35 GB * 12 = 420 GB
- Nachtsurfen : 840 GB
- Prijs per GB (ingeval nachtsurfen) : € 0.876

---------------------------------------------------------------------------------

Vanaf 1 augustus 2008 :

ExpressNet: 20 GB/maand - € 42,91 - http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/internet/expressnet.html
- Prijs per jaar : € 42,91 * 12 = € 514.92
- Volume per jaar : 20 GB * 12 = 420 GB
- Nachtsurfen : 840 GB
- Prijs per GB (ingeval nachtsurfen) : € 0.613

TurboNet: 60 GB/maand - € 61,32 - http://telenet.be/260/0/1/nl/thuis/internet/turbonet.html
- Prijs per jaar : € 61,32 * 12 = € 735.84
- Volume per jaar : 60 GB * 12 = 720 GB
- Nachtsurfen : 1440 GB
- Prijs per GB (ingeval nachtsurfen) : € 0,511

---------------------------------------------------------------------------------

Kortom: de ExpressNetter ziet zijn prijs per GB dalen tot EEN DERDE van de huidige prijs: een flink voordeel dus. Maar de TurboNetter ziet zijn prijs nog eens niet halveren, nee, hij blijft steken op TWEE DERDE van zijn huidige prijs.

Bovendien is het verschil in de kostprijs van een GB tussen beide accounttypes plots een pak kleiner: betaalde de TurboNetter in het verleden nauwelijk de helft van wat de ExpressNetter betaalde, dan is d'r nu nog maar weinig verschil.

Dit is nu al de zoveelste keer dat de meestbetalende klant minder voordeel haalt uit een Telenet-actie dan een klant die minder betaalt.

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-23 09:05.

Je zegt:
- Volume per jaar : 20 GB * 12 = 420 GB
- Nachtsurfen : 840 GB

Dat moet zijn:
- Volume per jaar : 20 GB * 12 = 240 GB
- Nachtsurfen : 480 GB

En je hebt NOOIT volledig nachtsurfen :)

Submitted by Mr Berre Berre (niet geverifiëerd) on Zat, 2008-05-24 09:03.

Misrekend. Straks eens opnieuw doen, dus. Excuses.

En ja, natuurlijk is nachtsurfen niet 100%, dit si dna ook "best case scenario" etc.

(En eigenlijk moet ik d'r ook de extra GBs bijtellen. Maar aangezien de nieuwe prijs nog niet bekend is, gaat dat moeilijk.)

Ik ben deze berekeningen ooit gestart om aan te tonen dat TN-abonnementen wel degelijk beter worden in de loop der jaren, maar 'k heb het een tijdje niet bijgehouden. 'k Wist dat ik dit had moeten programmeren ipv met de hand doen. ;-)

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-23 13:03.

inderdaad, foutje, en volledig nachtsurfen heb je nooit wegens gewoon dagdagelijks internet gebruik erbij

als je expressnet bent betaal je binnenkort ongeveer 2 euro per GB (42,91/20 - nu is het nog iets meer..)

en ff vraagje, nu ze dit gaan veranderen, hang je dan in augustus ook opnieuw voor minstens een jaar vast aan telenet?

Dus ben je best dat je voor augustus verandert want anders zal het een dure affaire worden als je wil veranderen, heb ik goed? Dat zou ik dan wel smerig vinden aangezien ik ongeveer in die periode wou veranderen, en ik zal wss niet alleen zijn..

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-23 17:26.

je contract veranderd niet , staat ook op de telenet site aangegeven. Dus veranderen hoef je niet en je zit er ook niet een jaar extra aan vast net zoals bij de verhoging van basic en comfortnet. Tevens ook niet bij de snelheids verhoging die ze hebben gedaan.

Weet niet waar je dit informatie vandaan hebt ? maar klopt niet :-D

Submitted by Morris (niet geverifiëerd) on Don, 2008-05-22 21:51.

Tja, van 12G naar 20G.
Laat me niet lachen.
Heb vorige maand al het fenomeen aangekaart bij de klantendienst. Al de mensen in het buitenland die horen dat ik elke maand moet opletten met m'n datalimiet, geloven me gewoon niet. In andere landen is het streamen van muziek, luisteren naar internetradio, kijken naar online filmpjes gemeengoed. Een SP1 van Vista downloaden ? Jawel weer enkele % verdwenen. Kijken naar Youtube, luisteren naar LastFm, zelfs naar studio100.be kost het je ettelijke procenten.
En dan wordt je ook nog van illegaal download beschuldigd terwijl je eigenlijk gewoon online games speelt, WoW, Secondlife ... of mag dat ook al niet meer ?

Mijn rekening was al lang gemaakt. Ik heb geen 10M download of 512K upload nodig. Toch niet als de limieten voorhistorisch zijn.
Straks gaat m'n brief de deur uit en dan is het bye bye Telenet, welcome Dommel. Buitenlandse vrienden lachen me uit als ik ze vertel welke schandalige tarieven we betalen, terwijl we ook nog eens de telemeter voortdurend in het oog moeten houden !
Het leuke is dat gelijk ook de telefonie de deur uitgaat en de Digibox op dat ogenblik zal staan te roesten. Zappen op m'n oude tv ging nog sneller en vlotter dan op dat onding.

Submitted by het manneke (niet geverifiëerd) on Don, 2008-05-22 15:42.

Is er een simpele manier om te weten te komen hoe ver ik van de centrale af woon voor adsl?
De meeste isp sites zeggen enkel of ik aansluitbaar ben, maar niet de afstand.
Bedankt.

Submitted by anti paniek (niet geverifiëerd) on Don, 2008-05-22 16:27.

Het is inderdaad moeilijk om de afstand van de tel. centrale te weten te komen,maar er bestaan enkele hulpmiddelen.
-op de site van extreem adsl 20 kan je een lijst vinden van straatnamen die alvast een snelheid van 20 mbps geven.
Aangezien het om het Scarlet netwerk gaat,zullen deze gegevens ook voor EDPnet,DX ADSL,en Scarlet zelf ook gelden.Spijtig genoeg zit Dommel niet op dit netwerk.
-U kan ook in uw straat eens vragen aan de buren,die niet bij Telenet zitten,of ze:
-De centrale weten staan
-of u kan hen ook vragen eens de snelheid van hun lijn te meten,zodoende kan je weten of je ver(lage snelheid)of dicht(grote of normale snelheid)van de centrale zit.
Zo heeft u alvast een gedacht hoe de snelheid er bij u zou uitzien.

Submitted by aaronmm on Don, 2008-05-22 12:26.

Ja is een kleine stap maar toch hadden ze er een 30 gig van mogen maken ipv 20, als je dan ziet dat je  bij vele provides zoals scarlet en dommel en dxadsl van 100 tot 175 gig per maand krijgt voor lagere prijzen.

Greetings Aaron M

Submitted by Anonymous (niet geverifiëerd) on Don, 2008-05-22 19:01.

Mensen mensen.

Het is ook nooit goed he , Scarlet heef tinderdaad een hogere download limiet maar hun verbinding is in de piek uren erg traag juist omdat veel mensen zo veel downloaden. Daarbij is scarlet misschien iets goedkoper maar hun snelheden zijn niet sneller dan die van Telenet ! Hun gooien maar wat omhoog en zien wel. Waarom is belgacom nog niet omhoog ?? Simpel hun netwerk kan het niet aan. Vind dat telenet goed bezig is eerst minimaal verhogen en dan verder zien. Eind dit jaar komt er een nieuw project Mach3 adsl2 is daar niks meer bij. Snap gewoon niet dat zo veel mensen zeuren kijk een naar de producten enzo inplaats van de limieten. Daarbij is het bij dommel dat ze niet eens een klantendienst hebben en ze er heel vaak uit liggen. Wie moet je dan bellen met je probleem ? Daarom betaal je ook minder want ze kunnen je alleen helpen via email. Ga je vraag maar eens uitleggen of een factuur die niet klopt over de telefoon is dat veel makkelijker.

Daarbij 20gb en 30gb ik vind het echt een goede zet van telenet in de goede richting. En waarom klaagt iedereen over telenet en waarom niet Belgacom daar betaal je meer voor minder limiet en snelheid !!

Submitted by Nicolas De Poorter on Don, 2008-05-22 19:09.

Belgacom hun netwerk is beter dan die van Telenet, Belgacom kan ongelimiteerd aan, Telenet niet.

Eind dit jaar? Vergeet het, begin volgend jaar ja. En dan nog, ik denk niet dat ze 100 Mb gaan aanbieden ;)
ADSL2+ is daar inderdaad niets bij vergeleken, daarom dat Belgacom VDSL2 wil gebruiken, ook voor alternatieve operatoren :)

Dommel heeft wel een klantendienst, alleen een beetje trager, maar 'k vraag me af of dat bij Telenet niet van hetzelfde is? *sigh*, Dommel ligt er ook niet vaak uit. Jij als Telenetter kan het weten? Dommelaars heben dezelfde stabiliteit als Belgacom, en die is 99,95%. :)
Je kan altijd bellen naar de Dommel klantendienst :)

Belgacom heeft inderdaad het slechtste product van heel de telecommarkt, geen ontkennen aan.

Submitted by Synimous (niet geverifiëerd) on Vrij, 2008-05-23 17:10.

Leg dat eens uit , waarom zou het netwerk van belgacom beter zijn dan dat van telenet. Sinds wanneer is de bandbreedte van 2 koperdraadjes groter dan een coaxkabel ?

Opties reactieweergave

Kies uw favoriete manier om reacties weer te geven en klik op "instellingen opslaan" om uw veranderingen te activeren.